pondelok 29. februára 2016

Zelené smoothie - Victoria Boutenko

Nová revolúcia vo výžive?

Zelené smoothie 7-dňový detox poteší skúseného vyznávača smoothie aj začiatočníka. Obsahuje základné informácie, ale aj detailné fakty o potenciáli zelených rastlín, analýzach pitnej vody a vitálnych látkach potrebných pre život. 

Kniha je podporená skúsenosťami ľudí z Boutenkovej workshopov zahŕňa rady a informácie o výžive a recepty na 7-dňový detox.







Nie je to tak dávno čo som si uvedomila, že gympel pre mňa nie je správna škola a sto krát radšej by som kuchtila alebo robila drinky niekde v reštaurácii. Vo voľnom čase preto rada experimentujem a vymýšľam rôzne pochutiny. Preto mám rada aj rôzne knihy o varení, pečení alebo aj napríklad o smoothie, ktoré v poslednej dobe ovládlo ľudí, na internete nájdete hádam milión článkov o tom, aké je prospešné, dobré, ako si ho máte robiť každé ráno. Netajím sa tým, že aj ja zbožňujem smoothie. Nikdy som úplne nerozumela tomu, prečo boli ľudia taký paf z odšťavovania ovocia, mne bolo vždy ľúto vyhodiť všetko tú dužinu. Smoothie je v tomto oveľa lepšie, lebo nepoužijete len šťavu, ale rozmixujete si pekne krásne celé ovocie. Kniha Zelené smoothie neprináša iba recepty, ale tak isto aj množstvo rád. Páči sa mi, že sa ju autorka rozhodla rozdeliť dokopy na 3 časti - Návod na kúru v ústraní, Listy od našich nadšencov a Recepty. V prvej časti nájdete základné informácie  o ovocí, rastlinách, stresu, prečítate si autorkine postrehy a skúsenosti. V druhej časti sa už môžte presvedčiť o tom, že autorkine rady naozaj fungujú aj v praxi a nie sú to len nejaké vymyslené bludy. Bola som prekvapená s akým pozitívnym ohlasom ľudia vnímajú túto knihu. Nakoniec prídu na rad aj recepty, kde okrem skvelých smoothie nájdete aj aj recepty na šaláty, polievky či dokonca pudingy.

"Žijeme v toxickom svete, ale ak zostaneme dostatočne opatrní a ak si udržíme kritické myslenie, môžeme svoju vystavenosť toxínom zredukovať na mininum, ba aj eliminovať."

Kniha je písaná naozaj jednoducho, autorka nepoužíva kopu cudzích slov, takže jej rozhodne porozumie každý jeden z vás. Možno ste niekto od nej čítali už jej predchádzajúcu knihu Zelené smoothie - revolúcia vo výžive, ktorá sa tiež dočkala naozaj pozitívnych ohlasov. Ja som s ňou ešte nemala tú česť, ale rozhodne to napravím. Autorka ma naozaj milo prekvapilo a páčilo sa mi, že nepresadzovala len čisto nejaké diéty, hladovky alebo nejaké podobné extrémy, ale naopak spájala dokopy okrem zdravej životosprávy aj oddych, na ktorý mnohokrát zabúdame. Tak isto v dnešnej rýchlej dobe mnohí z nás bojujú so stresom, nemajú kvalitný spánok - to všetko vplýva na naše zdravie. Ja sama niekedy zabúdam na to, že je občas dobré vypnúť a trochu relaxovať a potom ledva padnem do postele. Victoria mi ale svojou knihou zase pripomenula, že aj to je dôležité. Najviac som však bola zvedavá na recepty a priznám sa v prvom momente som zostala zhrozená - černiče mňam, kiwi mňam, hlávkový šalát? Nebola som si istá aká už len môže vzísť chuť, keď do ovocného smoothie pridáte kapustové listy. Za pokus predsa nič nedám a tak som už mixovala to fajnové ovocíčko aj s kapustou a čakala čo z toho vznikne. A nakoniec som zostala milo prekvapená. Nebolo to najlepšie smoothie aké som kedy pila, ale rozhodne bolo dobré, naozaj dobré. Autorka spája rôzne typy ovocia so zelenou zeleninou ako je napr. kapusta, hlávkový šalát, špenátu a pod. Mnohé recepty vyzerajú na prvý pohľad desivo, ale keď im dáte šancu, vôbec to nie je také zlé, ako by ste si mohli myslieť. Jediné, čomu som neprišla na chuť boli zelené pudingy. Polievky mám rada, nevadí mi ani brokolica či špenát, ale špenátový alebo cviklový puding bol už aj na mňa moc. Kniha je spracovaná naozaj perfektne, od kedy mi prišla na recenziu kŕmila som svojich rodičov a brata všelijakými dobrotami (boli mi naozaj vďačný) a aj napriek tomu, že sa mi naozaj páčila, musím uznať, že mala dve nevýhody - veľa ovocia je momentálne problém zohnať a tak som pár receptov musela úplne preskočiť + keď si v obchode vypýtate mangold, slnečnicové výhonky alebo kantalup, ostanú na vás pozerať ako na debila - mám to odskúšané. V knihe sa nachádza pár surovín, ktoré sa v našich obchodoch zháňajú naozaj ťažko, alebo ich ani vôbec nezoženiete či vás vyjdu dosť draho. Treba si preto dobre rozmyslieť, aký recept si zvolíte, či naň zoženiete všetky suroviny a podobne. Tak isto vám odporúčam dávať pozor pokiaľ máte nejakú špeciálnu diétu. Moja mamka má bezlepkovú a ja zase ochorenie v skratke zvané reflux a tak nie všetky jedlá pripadajú do úvahy. Moja posledná rada je, hlavne si kúpu takýchto kníh zvážte. V kníhkupectve je ich naozaj veľa, no niektoré sú úplne na jedno kopyto, ako okopírované, iné obsahujú dokopy 5 receptov a kvalita chýba. Victoria vám odporúčam určite ak chcete žiť zdravšie, alebo len radi skúšate nové veci a pijete smoothie.

"Na mojom blogu mi najviac vyhovuj to, že hoci doň pridávam iba raz za týždeň stránku či dve, za mesiac sa mi toho dosť nazbiera, takže mám potom z čoho čerpať - a najmä vtedy, keď je niekto zvedavý na môj osobný názor."

Jeden lajk by som stiahla práve pre nedostatok spomenutý vyššie. Úprimne už nemám čo vytknúť a s touto útlou knižkou som bola spokojná. Ako tak píšem túto recenziu, aj sama som dostala chuť na smoothie, dúfam, že vám bude chutiť :)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar. Knihu si môžete zakúpiť TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára