sobota 20. decembra 2014

A. Potterová - Čo je nové, kočka?

Každé dievča túži po neobyčajnom živote...

Čo by ste robili, ak by vás priateľ požiadal o ruku? 
- Povedali áno a hodili sa mu okolo krku
- Napísali túto skvelú novinu každému, koho poznáte 
- Predplatili si časopis Brides
Dalila neurobí nič z toho.
Namiesto toho si zbalí kolekciu CD svojho milovaného Toma Jonesa a zamieri do Londýna nájsť nový život a nového muža. Akurát, že stretne dvoch. Charlieho, sexy mediálneho magnáta a Sama, najlepšieho kamoša a dôverníka. 
Všetko sa zdá perfektné. Vo svete lesklých party, päťhviezdičkových reštaurácií a štýlových mezonetov, Dalila nemôže byť šťastnejšia. Na koniec, je na milión míľ vzdialená od svojho starého života, a od svojho starého ja. 
A to je presne to, čo hľadala.
Je?

Prvý román Alexandry Potterovej je čarovný a neodolateľný príbeh o hľadaní samej seba, nasledovaní svojich snov a o tom, aké neočakávané je zaľúbiť sa. Do hocikoho.

Alexandra Potterová patrí medzi moje najobľúbenejšie autorky, pretože by som si od nej prečítala všetko, aj návod na použitie umývačky a vedela by som, že to bude sladké, úžasné, skvelé, romantické a proste ach. Od Alexandry som už prečítala viacero kníh, no zatiaľ mojou najobľúbenejšou sa stala kniha Nezabudni na mňa, kde sme sa tak nejako vrátili do minulosti vďaka jednému novoročnému prianiu. Táto kniha zatiaľ u mňa vedie a bola som veľmi zvedavá, či by ju kniha Čo je nové, kočka? mohla prekonať.

"Dalila sa pokúsila usmiať, ale nemohla rozoznať jeho tvár."

Keby vás priateľ požiadal o ruku čo by ste robili? Asi by ste výskali od šťastia, možno si poplakali alebo aspoň stratili reč. Sama túto situáciu poznám, keďže pred pól rokom som sa zasnúbila so svojím priateľom. Lenže Dalila je iná. Namiesto toho, aby jasala sa proste zbalí, svojho priateľa podvedie a odíde do Londýna. Nájsť samú seba. A možno aj novú lásku. Lenže na scéne sa objavia hneď dvaja kandidáti. Sam a Charlie. Obaja sú úplne odlišný, no majú niečo do seba. Ktorého z nich s však Dalila vyberie? A je vôbec pripravená na nový vzťah? 

Ťažko uveriť, že táto kniha je len prvotinou tejto skvelej autorky. Ja sama som sa asi päť krát pozrela na nápis na zadnej strane, kde bolo napísané, že sa jedná o prvý román tejto spisovateľky? To si zo mňa robíte srandu!? Takéto skvelé dielko ako prvotinu dokáže napísať len málokto, no Alexandra je proste skvelá spisovateľka.

Kniha bola opäť raz napísaná skvelým Potterovej štýlom, nechýbala romantika, zamotané osudy, chytľavý a oddychový dej, no opäť raz to bola skvelá kniha, ktorej hádam ani nemám č vytknúť. Pokiaľ ste už čítali nejaké knihy tejto autorky, tak určite ste si stihli všimnúť, že všetky knihy píše rovnako, akurát sa mení hlavná zápletka. Zo začiatku som sa trochu bála že to spôsobí, že sa pre mňa jej knihy stanú nudnými, ale naopak, teším sa na každú novú, ktorá vyjde. Zatiaľ sa mi nestalo, že by som sa pri jej knihe nudila, skôr som sa pristihla pritom, že sa len prihlúplo usmievam nad stránkami. 

"Bol to starý trik, ale fungoval."

Postavy boli skvelé a všetky mi sadli. Jediné, čo mi na knihe trošku vadilo bol ľúbostný trojuholník. Nemám rada, keď sa hlavná hrdinka musí rozhodovať, mrnčí, ktorého si ma vybrať lebo toto a hento a preto ma autorka jediné šťastie, že to Dalila zvládla tak dobre, že som nemala chuť ju prefackať. Keby ho však autorka do knihy nezasadila, vôbec by mi to neprekážalo a myslím, že dej by sa aj tak pekne ťahal dopredu. Neboli tam hluché miesta či nejaké stagnácie a ja som knihu zvládla za jedno popoludnie.

Kniha je určite určená skôr ženskému publiku a romantickým srdciam. V knihách do Alexandry nenájdete žiadnu výraznú akciu, či dych vyrážajúce prekvapenia, skôr nejakú tú romantiku, veľa veľa lásky, rôznych životných múdrostí či situácii, v ktorých sa mnoho krát nájdete. Autorka písala tak živo, že som sa sama čudovala, koľko vecí na mňa sedí a mala som pocit, ako by mi autorka čítala myšlienky. Musím uznať, že opäť raz vytvorila kvalitné dielko so skvelými postavami a skvelou zápletkou. Zatiaľ ma nesklamala ani jedna z jej knihy a dúfam, že sa dočkáme ešte nejakej :)

"Čas akoby sa zastavil. Dalila by sa najradšej prepadla od hanby."

Aj keď kniha Čo je nové, kočka? nedokázala prekonať knihu Nezabudni na mňa, určite sa zaradila medzi tie najlepšie od tejto autorky. Knihy od Alexandry vám určite odporúčam pokiaľ máte rad jednoduché romantiku s trošku toho klišé :)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar. Knihu nájdete TU

2 komentáre: