piatok 5. júla 2013

RECENZIA: S. Meyerová - Hostiteľ

Strhujúci a nezabudnuteľný román o pretrvávajúcej láske a o samej podstate toho, čo znamená byť človekom


Melanie Stryderová odmieta opustiť svet. Náš svet sa stal terčom invázie neviditeľných nepriateľov. Ľudia sa stali hostiteľmi týchto votrelcov. Prišli o mysle, zatiaľ čo ich ľudské telá zostali nedotknuté a bez očividných zmien pokračujú v živote. Väčšina ľudstva podľahla. Melanie, jedna z posledných "divých" ľudských bytostí, ktoré prežili, sa dostane do zajatia a je presvedčená, že to znamená jej koniec. Pútničku, votreleckú "dušu", ktorú vložia do Melaninho tela, varujú pred nebezpečenstvami, ktoré predstavuje život vo vnútri ľudského tela: pred ťažko zvládnuteľnými emóciami, presýtenými zmyslami, priveľmi živými spomienkami. Na jednu z ťažkostí však pútnička nebola pripravená vôbec: bývalá obyvateľka jej tela sa odmieta vzdať vlastníctva svojej mysle.



Keď sa povie Stephenie Meyerová, určite sa každému z vás vybaví veľmi známa Twilight sága, ktorá dobýva svet ešte aj teraz. V tomto roku sa však dostal do kín aj jej ďalší skvost - Hostiteľ. Týmto celkom nezvyčajným románom, ktorý je určený (najmä) pre dospelých však zaujala všetky vekové kategórie. V čom spočíva jeho výnimočnosť?

Stephenie nám načrtla reálnu predstavu toho, čo by sa raz v budúcnosti naozaj mohlo stať. Desivé? Áno. Reálne? Prečo nie. Stačí zapojiť trošku fantázie a hneď sa vám bude horšie spať.

Podstatou príbehu je svet, ktorý už neovládajú ľudia ale naši neviditeľní nepriatelia. Zostalo už len pár ľudí, ktorí ešte prežili a ktorí sa musia skrývať. Jednou z nich bola aj Melanie Stryderová. Dostane sa však do zajatia a do jej tela nasadia votreleckú dušu - Pútničku. Pútnička pátra v Melaniných myšlienkach, v ktorých natrafí na niečo, čo ju úplne zmení - na Jareda, muža ktorého Melanie miluje. Pútničku začnú ovládať ľudské pocity, začnete túžiť po tomto mužovi a je rozhodnutá, že ho musí za každú cenu nájsť. Dokáže však Jared ešte Melanie milovať?

Okrem Melanie sa môžete tešiť aj na kopu ďalších postáv, ktoré vás určite chytia za srdce. Celé dielo je napísané veľmi emotívne a ukazuje nám, aký cenný je ľudský život. Mnohých čitateľov však táto kniha odradí už na prvý pohľad, pretože dej je rozpísaný na 615 stranách. V prvej tretine diela prevažujú hlavne vnútorné monológy, v ďalších dvoch tretinách sa dej začne pekne vyvíjať a nasledujú mnohé zvraty či akcie vyrážajúce dych. Stephenie sa s touto knihou naozaj vyhrala, celá zápletka, postavy či prostredie sú vytvorené dokonale, až do úplných detailov. Počas čítania som si ani raz nepovedala, že ma kniha nudí. Pri jej čítaní sa u mňa striedali všetky možné pocity, cítila som sa, ako by som stála uprostred diania. Stephenine opisy sú totiž také živé, že vám z toho behajú niekedy zimomriavky po chrbte.

Táto kniha si určite zaslúži 5 lajkov. Stephenie nám ukázala, že nielen upíri sú jej parketou. Ak vás náhodou toto dielo zastrašilo práve svojím rozsahom a rozhodli ste sa pre film, urobili ste veľkú chybu. Máte však šancu napraviť to. Hostiteľ sa totiž stále hrdo vypína na pultoch kníhkupectiev a čaká práve na vás. Preto neváhajte a utekajte poň. Rozhodne si to zaslúži :)

9 komentárov:

  1. Knihu som ešte nečítala, ale určite raz bude, lebo film je neskutočne dobrý, videla som to aspoň stokrát. :D
    (Svet-Fantazie.blogspot.sk)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite si knihu prečítaj.. je skvelá.. povedala by som, že jedna z mojich najobľúbenejších. Ale k filmu som sa ešte nedostala, nemala som vôbec čas .. :)

      Odstrániť
  2. Pekná recenzia. Úplne si to vystihla - Hostiteľ patrí medzi moje obľúbené kúsky a určite nemá na film (ktorý je tiež dobrý, ale kniha je predsa len kniha). :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem snažím sa .. :) Vieš čo film som ešte nevidela, ale moc sa mi nelúbi to herecké obsadenie. Ale chcem si ho pozrieť :) Kniha je top.

      Odstrániť
  3. Super recenze :) Hostitel se mi také moc líbil! Si ne tolik, abych mu dala 5*, ale vzhledem k tomu, ze nejsem žádná Velka fanynka stmívání (tu sérii nesnáším) mi Hostitel vyrazil dech :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Hostiteľ je skvelá kniha podla mňa, Stephenie ukazála, že ma veľký talent :)

      Odstrániť
  4. Znie to dobre, už dlho premýšľam o tejto knihe, ale nemám na jej hrúbku a tému teraz chuť, videla som film, ten bol skvelý, raz si to prečítam určite 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som sa práveže ešte nedostala ku filmu, nemám na to teraz vôbec čas a asi ani chuť :) Ale kniha bola superko :)

      Odstrániť
  5. Chcem odporučiť Dr ade ako najlepšie kúzlo koliesko z Afriky, on je dobrý a guanín muž, ktorý mi pomohol, som narazil na jeho svedectvo on-line a ako pomôcť ľuďom priviesť späť svojho milenca, na prvý strach, ale som si želal, aby sa pokúsila na moje najväčšie prekvapenie urobil dobrú prácu a moja láska je späť ku mne, žijúci spolu ako jeden. to všetko bolo kvôli Dr ade, môžete ho kontaktovať dnes a dostať svoj problém vyriešený. Volajte/WhatsApp + 27740386124 alebo ho e-mailom na adrese: aoba5019@gmail.com.  

    OdpovedaťOdstrániť