piatok 26. júla 2013

RECENZIA: C. Handová - Nadpozemská

Prvý diel celosvetovo úspešnej série Nadpozemská

Clara je bytosť s anjelskou krvou. Má poslanie, ktoré sa jej po častiach zjavuje. Musí vyslobodiť neznámeho chlapca z horiaceho lesa, netuší však, kto je ten chlapec a prečo ho má zachrániť. Po presťahovaní sa do nového mesta sa Clara zoznámi s Christianom, tajomným chlapcom z vízie. Christian je charizmatický a veľmi milý, ale má priateľku a tak si Claru sotva všimne. Clara si postupne zvyká v novom prostredí zároveň objavuje záhadný svet anjelov. Zisťuje, čo všetko ešte o sebe a o ostatných nadpozemských bytostiach nevie - nie všetci sú totiž dobrí, niektorí z padlých sú dokonca zosobnením zla. Podarí sa Clare splniť anjelskú úlohu a vyhovie tak svojej mame? Je Christian skutočne tou pravou láskou alebo len dobrým priateľom?

Cynthia Handová je považovaná za autorku jednej z najlepších sérií o anjeloch. V poslednej dobe sa stáva táto téma čoraz viac a viac populárnou, dokonca sa hovorí, že je až premnožená. Je veľmi ťažké zaujať, keďže konkurencia je veľká. Podarilo sa teda Cynthii opäť niečím prekvapiť? Myslím si, že áno. Nadpozemská mi učarovala hneď na prvý pohľad, veď len kvôli takej krásnej obálke by sa oplatilo zabíjať, nemyslíte?

Cynthia ma veľmi prepracovaný štýl a poriadnu fantáziu. S anjelskou tematikou sa naozaj vyhrala, každý detail mala vymyslený dokonale. Zo začiatku som síce mala pocit, že sa dej tiahne až príliš pomaly a že tomu chýba nejaké to rozptýlenie, no neskôr ma autorka prekvapila mnohými zvratmi. Čo sa týka akcie, nebolo jej tu na rozdávanie, no určite jej bolo dosť. Nechýbala ani sladšia stránka, pri ktorej sme si my beznádejné romantičky povedali, že by bolo takých chlapov, akými sú Tucker a Christian, treba aj v skutočnom živote. Okrem toho ma Cynthia prekvapila milostným trojuholníkom, ktorý na nás vybafla hneď v prvom dieli.

Nie som veľkým zástancom milostných trojuholníkov, pretože mi to mnoho krát pripomína španielske telenovely, ktoré majú hádam tisíc dielov a všetky sú vlastne o tom istom. Aby toho nebolo málo, ešte aj hlavné hrdinky sa začnú správať neskutočne pochabo a hlúpo, čo ma vedie až do stavu šialenstva, kedy mám chuť knihu vyhodiť von oknom (nie, že by som to niekedy spravila). Preto ma oprávnene chytili obavy, keď sa na scéne okrem Christiana objavil aj Tucker. Dúfala som, že Clara nebude jednou z tých otrasných hrdiniek. Na moje veľké šťastie, Clara sa naozaj správala príkladne a nezvyšovala mi tlak. Pri prvých stránkach som bola veľkou fanúšičkou Christiana, bol predsa hviezdou školy, no aj napriek tomu bol charizmatický, milý, len keby ešte nemal priateľku. Čo sa týka Tuckera, bol z postáv, ktorá sa počas celej knihy najviac vyvíjala. Na začiatku to bol len chlapec, ktorý si robil z Clary srandu. Potom zábavný kamarát na spestrenie letných dní a nakoniec princ na bielom koni. A ktorého z nich si Clara vyberie? Nechajte sa prekvapiť :)

Nakoniec by som ešte autorke zložila veľkú pochvalu a udelila jej knihe zaslúžených 5 lajkov. Okrem anjelov, nám Cynthia ukázala, aký dôležitý je vzťah matky a dcéry a aké ťažké je prijať niekoho, kto nie je ako vy. Pokiaľ ste fanúšikom YA literatúry, táto kniha nesmie chýbať vo vašej knižnici. Nezabudnite si však vedľa nej nechať miesto aj na druhý diel Zasvätenú a tretí Nespútanú.