piatok 16. februára 2018

Láska pod parou - Jennifer L. Armentrout (J. Lynn)

Niekedy na vás život zanechá stopu.

Vysokoškolačka Andrea většinu času neví, jestli chce Tannera políbit, nebo mu jednu vrazit. Je vážně sexy, s tím svým svůdným pohledem a vypracovaným tělem, ale je to především velký hráč a jeden druhého nedokážou vystát déle než pár minut. Až doteď.

Tanner si je vědom, že mají s Andreou dlouhý vztah plný lásky i nenávisti, ale on chce od ní mnohem víc té lásky. Chce ji. Dnes i zítra. Čím víc ji však poznává, tím je mu jasnější, že Andrea má problém. Balancuje na hraně, a kdykoli se ji Tanner pokusí zachytit, proklouzne mu mezi prsty. 

Andree se život vymkl z rukou a nezáleží na tom, že jí chce Tanner pomoci, protože jakmile se vše rozpadne na kusy a ona se řítí ke dnu, jedině ona sama se může zachránit. Někdy vás život donutí pro lásku těžce bojovat...
 

Jennifer L. Armentrout (pseudonym J. Lynn) je pre mňa srdcovou autorkou, niečo medzi Jennifer Probstovou a E L James. Čítala som od nej už mnoho kníh, pretože píše naozaj pútavo a povedala by som, že primárne pre moju vekovú kategóriu. V poslednej dobe mám totiž často problém, že mám pocit, ako keby knihy boli určené len -násťročným alebo naopak už starším a vyspelejším čitateľkám a ako keby sa moja veková kategória (20+) preskakovala. J. Lynn sa práve špecializuje na univerzitný život, jej postavy sa často vekovo približuje mne a aj to je jeden z dôvodov, prečo si jej knihy viem vždy naplno užiť. Čím viac kníh sa mi od nej dostalo do rúk, tým viac aj očakávam, a tak s každým ďalším dielom prichádza aj obava, či sa mi bude ten ďalší páčiť. Lásku pod parou som mala vyhliadnutú už dávno a vôbec neľutujem, že som si ju prečítala.

"Andrea nebyla jenom krásná. Byla zatraceně nádherná, až mi to bralo dech."

Láska pod parou je druhým dielom zo série Frigid. Pokiaľ ste náhodou nečítali predchádzajúci (Jako led), nič sa nedeje, keďže jednotlivé knihy na seba nadväzujú len minimálne a môžte ich teda čítať v ľubovoľnom poradí. Objavia sa tu síce postavy z prvého dielu, nie však vo výraznej miere, pozornosť sa sústreďuje na Tannera a Andreu. Obaja boli naozaj zaujímavé, skvelo vypracované charaktery, vykreslené tak živo, až som mala pocit, že sedia priamo vedľa mňa. Ani jeden z nich nie je dokonalý - Andrea sa často podceňuje, neverí ľuďom, je strašne tvrdohlavá, Tanner naopak musí mať posledné slovo a občas sa správa ako keby zjedol všetku múdrosť sveta. Aj napriek tomu sú však zábavní, priateľskí a záleží im na druhých ľuďoch. Spolu tvorili vynikajúce duo, zbožňovala som, keď sa navzájom podpichovali a rýpali do seba. Občas som mala pocit, že som sa ocitla v Krásnej katastrofe. Jennifer má talent vytvoriť postavy, ktoré do seba zapadajú ako puzzle, no nebojí sa im vniesť aj určitú hĺbku. Podobne ako pri predchádzajúcich dieloch, aj v tomto prípade bola romantická zápletka doplnená o isté smutné a bolestivé fakty. Nechcem vám prezradiť veľa, no tentokrát pôjde najmä o psychické problémy, ktoré môžu dostihnúť nejedného mladého človeka. Autorka sa nebojí pridať do svojich príbehov niečo hlbšie, silnejšie, čo vás donúti premýšľať a uvedomiť si, že život nie je len rozprávkové miesto. Našťastie to nerobí umelým a klišé spôsobom, ktorý ma vie rozčúliť do nepríčetnosti, ale nenútene, postupne, naozaj veľmi citlivo. Okrem toho mám na jej knihách rada aj to, že sa nesústreďuje len na romantickú líniu, aj keď by sa to tak podľa anotácie mohlo zdať, ale že do svojich príbehov dokáže zakomponovať oveľa viac. Či už je to spomínaná nejaká trauma, ťažká minulosť, psychické problémy, alebo príjemnejšie veci ako priateľské či rodinné vzťahy. Jej príbehy tak nie sú prvoplánové, ale ponúkajú omnoho viac.

"Tá holka měla problém, i když si to nechtěla přiznat."

Kapitoly sú na striedačku rozprávané aj z pohľadu Andrey a Tannera. V tomto duálnom rozprávaní bolo cítiť, ako sa rozdielne pozerali na mnoho situácií a problémov a je len na vás ku komu sa viac priblížite. Zo začiatku sa príbeh postupne vyvíja, môže sa zdať, že trošičku pomalšie, no neskôr sa tak rýchlo rozbehne, že vy nestíhate sledovať, čo sa vlastne deje a koľko šokujúcich informácií zrazu vyplávalo na povrch. Celkovo atmosféra neskutočne gradovala, zatiaľ sa mi nestalo, že by ma Jennifer držala až v takom napätí. Všetko pekne ukončila krásnym a prepracovaným koncom, ktorý ani nemohol byť lepší. Oceňujem, že udržala prepojenie s prvým dielom a Sydney a Kyler tu zohrali svoju menšiu, ale o to sympatickejšiu rolu. Jennifer ma opäť milo prekvapila. Siahla po neokukanej téme, ponechala si skvelý štýl a napísala perfektné dielo, od ktorého som sa nevedela odtrhnúť. Je len jednou z mála autoriek, pri ktorých mám pocit, že sú jej knihy napísané akoby priamo pre mňa. Ako som už spomínala, niekedy je naozaj problém, keď hľadáte knihu, ktorá zodpovedá vašej vekovej kategórii, a preto som taká šťastná, že som objavila Jennifer.

Chvála, chvála, chvála. Nič iné ma nenapadá než samé pozitívne slová, nemôžem nič vytknúť a len vám túto knihu všetkými desiatimi odporučiť. Ak máte chuť na romantickú zápletku, rozhodne siahnite po tomto titule.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu Preskoly.sk. Knihu si môžete zakúpiť TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára