sobota 27. januára 2018

Navždy tvoja Lara Jean - Jenny Hanová

Dokáže láska prekonať všetky prekážky?

Tretia kniha z úspešnej série Jenny Hanovej Všetkým chalanom, ktorých som milovala. 

Lepší maturitný ročník si Lara Jean ani nemohla priať. Je bláznivo zamilovaná do svojho priateľa Petra, jej otec sa znovu žení a Margot sa na leto vracia domov. Hotová idylka. Nič však netrvá večne a Lara stojí pred veľkým rozhodnutím: Kam pôjde na vysokú a ako to ovplyvní jej vzťah s Petrom? Staví na srdce alebo rozum?
Všetkým chlapcom, ktorých som milovala je zaujímavá, milá, veľmi sympatická séria. Nielen u nás, ale najmä v zahraničí sa dočkala obrovského úspechu o čom svedčí aj fakt, že autorka nemala v pláne napísať sériu, ale iba jednodielny príbeh. Čitatelia si však jej tvorbu natoľko obľúbili, že sa nedožadovali len jedného, ale hneď dvoch ďalších dielov, a tak nakoniec vznikla celá trilógia. U mňa to bolo, pravdu povedať, také všelijaké s touto sériou. Zatiaľ čo prvý diel u mňa získal skoro plný počet lajkov a páčil sa mi, druhý obstál iba pri dvoch lajkov a po vydarenej jednotke bol dosť veľkým sklamaním. Keď som sa púšťala do záverečného dielu, mala som zmiešané pocity. Na jednej strane som bola strašne zvedavá, ako nakoniec celú sériu autorka ukončí, na druhej som sa bála, či ma opäť kniha nesklame. A ako to nakoniec dopadlo?

"Celé predpoludnie som pozerala na mobil, tak ako celý týždeň skoro všetci štvrtáci v našej škole."

Posledný diel autorka poňala trošku iným spôsobom a je vidieť, že bol dopísaný o niečo neskôr. Zatiaľ čo prvé dva diely sa naozaj sústreďovali len na ľúbostné trable hlavnej hrdinky, tretí už viac zachytával výber univerzity, maturitu a ukončenie posledného ročníka na strednej. Pravdaže, ľúbostné zápletky a určité prekážky predsa len zohrávajú dôležitú úlohu, už však nie v takom veľkom množstve ako v predchádzajúcich dieloch. Celkovo bolo vidieť, že Lara Jean už dospieva. Uvedomuje si, že už stojí pred ťažkou otázkou a musí sa rozhodnúť, pričom jej rozhodnutie ovplyvní veľkú časť jej budúcnosti. Oproti predchádzajúcim dielom je aj vidieť, že príbeh nabral na vážnosti. Už tu nešlo len o to, či sa jej páči ten alebo ten chlapec, či si oblečie ružový alebo čierny sveter, ale naozaj sa musela rozhodnúť na akú školu pôjde, či zvládne vzťah na diaľku alebo si zvolí rozchod. Občas sa mi zdalo, že nad niektorými otázkami rozmýšľala príliš dlho a že to boli naozaj banálne veci, ktoré by sa dali vyriešiť v priebehu pár minút. Lara je naozaj komplikovaný človek, ktorý nesadne úplne každému a ani ja som jej nejako extra nefandila. Nedokázala som sa s ňou zžiť, precítiť jej rozhodnutie a keď proste prišiel koniec, nijako ma to nezdvihlo zo stoličky, ani som nezostala nejako smutná, že sa táto séria skončila. Môj postoj k nej zostal skôr neutrálny. Čo je však možno netypické, obľúbili som si hádam všetky vedľajšie postavy, dokonca som si aj priala, aby dostali viac priestoru. Autorka má u mňa plusové body za to, že neuzavrela len príbeh Lary, ale aj ostatných postáv a tým ako keby naznačila čitateľovi, že už tomuto príbehu dáva zbohom.

"Bolo mi zle pri pomyslení, že si robil obavy. Neviem, prečo som nezavolala. Mohla som niekoho požiadať, aby mi požičal mobil."

V podstate sa celý dej točí okolo bežných dní jednej študentky maturitného ročníka. Občas som mala pocit, ako keby som sa vrátila do svojho posledného ročníka, pretože mi niektoré veci boli blízke. Z tohto aspektu mi tento diel sadol asi najviac. Opäť to môže na prvý pohľad vyzerať tak, že sa vlastne nič nedeje, že čo už len môže byť zaujímavé na tom, ako hlavná hrdinka chodí do školy a nevie sa rozhodnúť, akým smerom sa bude jej život ďalej uberať. Pravdou však je, že Jenny aj bežné udalosti opísala ako niečo nevšedné a mňa to proste bavilo čítať. Aj napriek tomu, že postave Lary podľa mňa v tomto dieli nevenovala Jenny dosť pozornosti a mohla jej charakter vytvoriť o niečo lepšie a presvedčivejšie, predsa len má talent a písať vie. Tak isto nechýbalo ani množstvo varenia, pečenie či celkovej ázijskej kultúry, čo opäť príjemne obohatilo dej. Myslím si, že tento diel sa autorke podaril asi úplne najviac. Už to nebolo len také naťahovanie medzi ňou a rôznymi chlapcami, ale už sme riešili seriózne veci, príbeh mal hlavu aj pätu a sadol mi oveľa viac. Je to príjemná, oddychová romantika, ktorá pohladí na duši a nijako neublíži. Pokiaľ máte radi romantické príbehy, táto séria by rozhodne nemala chýbať vo vašej knižnici.

Rozmýšľala som nad tým, koľko lajkov dať, no nakoniec som sa rozhodla pre štyri. Aj napriek tomu, že sa jedná o najlepší diel z celej série, predsa len tu boli isté nedostatky, pre ktoré som nemohla plné hodnotenie udeliť. Pevne však verím, že aj vám sa táto knižka zapáči aspoň tak ako mne alebo aj o kúsok viac.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti Albatrosmedia. Knihu si môžete zakúpiť TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára