utorok 25. júla 2017

Preč! - Katarína Durica

Aká je skutočná stránka našich dovoleniek?

Ste na prázdninách pri mori a sledujete delegátku, ktorá sa o vás stará? Stavte sa, že aj ona sleduje vás! 

Svieži a vtipný príbeh slovenskej delegátky o inej stránke našich dovoleniek. Hlavná predstaviteľka odchádza pracovať do egyptského rezortu po tom, čo potrebuje zabudnúť na omyl v láske. A zabúda veľmi rýchlo! Nielenže sa ocitne uprostred personálu úplne inej mentality, ale objavuje aj (ne)pravidlá zákulisia luxusného hotela, zisťuje, že nie každý si chodí na dovolenku len tak oddýchnuť a že aférok medzi dovolenkármi a domácimi vôbec nie je málo... K tomu všetkému spoznáva cez nových kamarátov krajinu aj inak ako turisti.
 
Prečítajte si túto knižku a každý váš ďalší výlet k moru bude mať iný rozmer. :)  

Preč! je ďalšou knihou z veľmi známych "evitoviek". Už niekoľkokrát som avizovala na blogu, že evitovky mám rada, pretože som sa vďaka ním už dozvedela množstvo zaujímavých informácií, často som len otvárala ústa, že toto sa niekomu naozaj stalo. Aj keď moja posledná evitovka Stretneme sa na svadbe skončila negatívnejšie, predsa len som sa rozhodla, že na evitovky ešte úplne nezanevriem a do rúk sa mi dostala kniha Preč!.

"Nikdy nespomínala priateľov z domu... Vlastne, o živote pred Egyptom nehovorila vôbec."

Katarína Durica nás zavedie do Egypta, veľmi vyhľadávanej a v súčasnosti stále obľúbenej dovolenkovej destinácie. Zatiaľ, čo niektorí túto krajinu zbožňujú, iní sa nevedia stotožniť s hotelom z každej strany stráženým vojakmi. Autorka sa však zamerala najmä na ľudí, na to ako prebieha ich dovolenka a že nie všetko je také pekné, ako sa na prvý pohľad môže zdať. Hlavnou postavou je Karolína, ktorá sa sklame v láske a chce tak trochu pred sklamaním utiecť, preto zoberie prácu delegátky v Egypte. Dostáva sa tak do úplne nového sveta na aký bola pred tým zvyknutá, spoznáva myslenie egyptských obyvateľov, krásne miesta, ktoré nie sú len tak sprístupnené pre dovolenkárov, ale aj množstvo milostných aférok, pretože nie každý si príde na dovolenku len tak oddýchnuť bez nejakého rozptýlenia. Tak isto sa nám približuje aj moslimská kultúra, opäť jedna z viac konverzovaných tém. Oceňujem, že autorka nazrela do viacerých kútov a priblížila nám kultúru, náboženstvo, myslenie, ale aj miesta, ktoré sa oplatí navštíviť. Napriek tomu, že je to pomerne útla knižka ponúka množstvo zaujímavých a nových informácií, ako keby to bol môj malý atlas Egypta.

"Umriem od túžby po kúsku zelene. Stačilo. Stačilo vyhnanstva, moje miesto je doma."

Kniha je písaná veľmi jednoduchým, pohodovým štýlom na aký som si ja už vo vydavateľstve EvitaPress zvykla. Tieto knižky vyhľadávam najmä v lete, keďže sú skvelým čítaním na dovolenke, ale aj vtedy, keď nemám príliš času na čítanie, no zároveň dostanem chuť na nejakú "jednohubku". Vždy závisí len na vás, ktorému príbehu dáte šancu, ktorá krajina alebo zápletka vás viac zaujme a aký názor si na danú problematiku vytvoríte. V tomto prípade som sa vedela s Karolínou perfektne zžiť, a tak mi kniha perfektne sadla a užila som si ju od začiatku až po koniec. Naopak, pri titule Stretneme sa na svadbe som doslova odsudzovala, čo hlavná postava spravila, a preto sa mi kniha absolútne nepáčila. Pravdaže, dopredu len podľa anotácie nemôžete vedieť, aké dojmy vo vás dané dielo zanechá, a preto treba vždy vyskúšať. Moja voľba s Preč! dopadla skvelo a ja nemám, čo vytknúť. Keďže som v tejto krajine ani raz nebola, dokázala som sa do nej preniesť aspoň prostredníctvom knižného titulu. 

Nakoniec som sa rozhodla pre štyri lajky, pretože aj keď som v podstate nemala, čo vytknúť, predsa len sa knihe nevyrovnala titulom, ktoré ma očarili a dostali plný počet lajkov. Pevne verím, že dáte tomuto titulu šancu a zapáči sa vám rovnako ako mne.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu KNIHY PRE KAŽDÉHO. Knihu si môžete zakúpiť TU.  

http://www.knihyprekazdeho.sk/Kniha/prec-1050089

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára