piatok 13. januára 2017

Sladké vykúpenie - Jamie McGuireová

Aké tajomstvá skrýva Thomas Maddox?

Pragmatická Liis Lindyová je agentka FBI. Práci je oddaná telom aj dušou, o čom svedčí aj to, že zruší zásnuby a dá sa preložiť zo Chicaga do San Diega. Zbožňuje svoj pracovný stôl a večne hľadí na obrazovku laptopu. Sníva o povýšení a o tom, že si bude potriasať ruku s riaditeľom vždy, keď vyrieši náročný prípad. 
Špeciálny agent Thomas Maddox je arogantný, prísny a nepozná zľutovanie. Aj preto patrí k najlepším zamestnancom úradu. Jeho úlohou je klepnúť po prstoch najväčším svetovým kriminálnikom. Hoci už zachránil množstvo životov, na jeden akoby nemal dosah. Jeho mladšiemu bratovi Travisovi hrozí, že pôjde do väzenia, lebo sa zaplietol do udalosti, pri ktorej zahynulo niekoľko vysokoškolákov. Travisa môže v tejto situácii zachrániť iba jeho nezvyčajné prepojenie na mafiu. Thomas pre svojho brata vydobyl dohodu, no musí ho presvedčiť, aby sa dal naverbovať do FBI. 
Liis a Thomas sa tvária, že sú pár, a odcestujú na sobáš na pláži, kde Travis a Abby znova zložia manželský sľub. Práve tam majú Travisa zasvätiť do svojich plánov.


Keď sa povie Jamie McGuireová nemôže vás ako prvé napadnúť nič iné než skvelá autorka série o bratoch Maddoxovcoch. Neviem, či má niekto z vás nejaké ciele, niečo čo musí urobiť za svoj život, ale ak áno, rozhodne si naň pridajte prečítať túto fantastickú sériu. Doteraz si pamätám ako som sa cítila, keď som si prvý krát prečítala príbeh Abby a Travisa. Miešali sa vo mne všelijaké pocity, no bola som neskutočne šťastná, že sa mi taká perfektná kniha dostala do rúk. Nikto vtedy ešte nevedel presne, koľko ďalších podobných príbehov dostaneme a teraz mám tu česť držať v ruke už príbeh tretieho z bratov - Thomasa.

"Stisla som pery a snažila som sa potlačiť úsmev. Hoci som to totálne pokašľala, možno to tu nakoniec nebude až také zlé."

Musím sa priznať, že Thomas mi prišiel ako najmenej výrazná postava a jeho prítomnosť som nejako neregistrovala, pravdu povediac som sa na jeho príbeh až tak netešila. Neviem, či to bol autorkin zámer najskôr z neho spraviť takú neutrálnu postavu a potom ma takto prekvapiť, alebo či to prišlo tak nejako samo, ale poviem vám, ten chlap má v sebe kus obrovského šarmu! Zrazu ho autorka vykreslila v novom, oveľa lepšom svetle a ja som sa nevedela každej jednej kapitoly nabažiť. K Liis som si tiež hľadala cestu ťažšie, ale už po pár kapitolkách sa nám podarilo nájsť spoločnú reč. Patrí síce k tým hrdinkám, ktoré by ste najradšej niekam kopli, ale potom zistíte, že to s ňou nie je ešte úplne stratené. Spolu tvorili perfektný pár a bola naozaj zábava, ako ostýchavo si k sebe zo začiatku hľadali cestu, niektoré scény vám možno prídu až trošku trápne, ale o to roztomilejšie. Podľa toho ako dokonalo dokáže autorka vytvoriť charaktery a tú chémiu medzi nimi má buď veľmi šťastné manželstvo alebo jednoducho skvelý talent na písanie.

"Snažila som sa nepozerať na kúsok odhalenej opálenej pokožky, ktorá sa ukázala medzi Thomasovým opaskom a spodkom jeho bieleho trička."

Čo oceňujem je prepojenosť s príbehom Abby a Travisa. V predchádzajúcom dieli som mala pocit, že autorka sa skôr odtrhla od ich príbehu a nevenovala im veľkú pozornosť. V tomto prípade však oba príbehy a jednotlivé dejové línie do seba skvelo zapadli a vytvorili perfektnú harmóniu. Navyše sa mi páčilo ako sme sa ocitli v prostredí FBI. V new adultovkách to nie je veľmi často sa vyskytujúce prostredie, občas sa síce stretneme s nejakým policajtom, no táto téma sa pomerne odsúva a nevenuje sa jej veľká pozornosť. V tomto prípade však autorka stavila na FBi a skvelo spravila, keďže to príbeh príjemne osviežilo a zaujal ma na plnej čiare a konečne to bolo niečo netypické. Celkovo bol príbeh priamočiary, bez nejakých zbytočných odbiehačiek a spomaľovačiek, proste typický skvelý autorkin štýl akým sme u nej postrehli aj v predchádzajúcich dielov. Pravdaže som už mala mierne obavy, či ma autorka ešte dokáže zaujať, či by vari dokázala napísať ešte lepšie. A opäť potvrdila, že patrí k jedným z najlepších autoriek new adult sérií! Sladké vykúpenie malo proste všetko - skvelý dej, zápletku, sympatické postavy, neokukané prostredie, ale najmä autorkin perfektný štýl, ktorý vás chytí a nepustí, kým celú knihu nedočítate. Na knižných pultoch je množstvo kníh, ktoré sú si na vlas podobné a ak aj vy už niekedy máte toho všetkého po krk, našťastie je to Jamie a jej skvelé tituly.

Ruku na srdce, mohla by som dať niečo iné ako  lajkov? Jasné, že nie, na toto dielko by som mohla spievať chvály od rána do večera. Pokiaľ ste ho ešte niekto nečítali, je najvyšší čas zmeniť to.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu Preskoly. Knihu si môžete zakúpiť TU.

4 komentáre:

  1. Neskutočne rada čítam, keď je niekto z kníh McGuire taký nadšený. :3
    Autorku som si zamilovala už pri prvej knihe a myslím, že stále dokáže podať dobrý príbeh. Vystihla si to naozaj dobre a vo všetkom sa s tebou zhodnem :) Teším sa na ďalšie pokračovanie :)

    OdpovedaťOdstrániť