štvrtok 30. júna 2016

Dědička ohně - Sarah J. Maasová

Je dedičkou ohňa a popola a neskloní sa pred nikým.

Celaena přežila smrtící soutěž i srdcervoucí ztrátu, ale zaplatila za to strašnou cenu. Teď musí cestovat do neznámé země a čelit zdrcující pravdě – pravdě o svém dědictví, která by mohla její život změnit navždy. 

Mezitím se na obzoru shromažďují temné síly, které chtějí zotročit celý její svět. Celaena tak musí najít sílu bojovat nejen proti vlastním vnitřním démonům, ale i proti zlu, které chce král Adarlanu osvobodit a využít pro své plány. 

Je dědičkou ohně a popela a neskloní se před nikým.



Dedička ohňa je v poradí tretí diel zo série Sklenený trón. Pamätám si ako som uvidela prvý diel tejto série a spomenula si na všetky tie skvelé ohlasy, ktoré na túto sériu boli v zahraničí. Tešila som sa ako vyjde aj v slovenčine alebo češtine. A zrazu už mám pred sebou tretí diel. Musím uznať, že zbožňujem, keď sa jednotlivé diely nejakej série vydávajú v mršnejšom tempe, pretože naozaj neznášam, keď si prečítam nejakú knihu a potom mám na ďalší diel čakať pol roka ak nie aj viac. To ma fakt vie vytočiť. Pri tejto sérií sa jedná ale o presný opak, v slovenčine nájdete už aj novely k tejto sérií (také drobné, útle knižky, ja som si ich nedávno všimla v kníhkupectve). Dedička ohňa ma ale príjemne prekvapila a označila by som ju za najlepší diel. Nejedná sa o žiadnu tenkošku, keďže má vyše 500 strán a keby som nemala toľko roboty doma, určite by mi jej prečítanie trvalo menej ako 3 dni. Bolo to totiž skvelé!

"Protože byla Manon Černozobá a nikdy v ničem neselhala. "

Ako som už spomínala, Dedičku považujem za zatiaľ najlepšiu časť. Autorka sa už stihla vypísať a dej tejto knihy bol skvelý. Akčný, napínavý, dramatický, emocionálny, prekvapivý a nepredvídateľný. Nevedela som, čo môžem od Sarah očakávať, vždy, keď som si myslela, že už viem, čo sa môže stať, Sarah ma úplne zmiatla. Ani raz som si nepovedala, že tak toto je slabé, blbé, fakt som si čítanie užila. Čo sa mi ale páčilo najviac bolo rozhodne to, že sa dej nesústreďoval iba na Celaenu, ale aj na ostatné postavy a tak dostaneme možnosť sa o nich dozvedieť viac. Zápletku to spravilo zaujímavejšou a nebola výhradne zameranú len na hlavnú hrdinku. Svet, ktorý vytvorila, je proste úžasný. Viem, že to nie je zrovna ideálne miesto na život, ale vôbec by mi nevadilo sa tam ísť pozrieť. Len tak si to omrknúť. Jej fantázia je proste neskutočná a aj keď asi nikto neprekoná Rowlingovej Rokfort, Sarah sa o to aspoň pokúsila. A je to riadne vydarený pokus. Páčilo sa mi, že autorka na nás nevychrlila všetko nraz v prvých dvoch dieloch, dokonca ešte teraz visí nad knihou množstvo otáznikov. Myslím, že práve to, že jednotlivé kúsky dáva autorka pomaly dokopy a vytvára z nich mozaiku, vytvárajú záhadnú atmosféru, ktorá vás pohltí a vy sa od nej neviete odtrhnúť. 

"Kdesi daleko, hluboko v její duši zaplál žhavý uhlík."

Prekvapilo ma, že autorka zrazu do tretieho dielu prisunula nové postavy, o ktorých sa nikdy nezmienila nespomenula, no zrazu zohrávali dôležitú úlohu a my sme sa s nimi stretávali naozaj často. Zo začiatku ma to trošku zmiatlo, pretože som sa pár krát stratila, musela som sa vrátiť o pár strán dozadu a zistiť, čo sa deje kto je kto, no neskôr som sa zorientovala a čítanie si naplno užila. Ďalším prekvapením pre mňa boli rozhodne čarodejnice. Aj tie zrazu vo veľkej miere autorka zapojila do deja a myslím si, že ešte zohrajú dôležitú úlohu. Opäť sa jednalo o príjemné osvieženie, no stretla som sa aj s názormi, že ich autorka dala do knihy len preto, že už nevedela čo vymyslieť a pár čitateľov sa zachovalo skepticky. Za seba sa však nemám prečo sťažovať. Samú ma prekvapilo, že sa mi tento diel tak páčil, keďže určite viete, že ja som poriadny milovník romantiky a toto je čisté fantasy. To bola ďalšia z veci, ktoré sa oproti minulým dielom zmenili. Sarah sa oveľa viac sústredila na nadprirodzenú zložku a všetko bolo vykreslené do úplných detailov. Proste perfektné! Naozaj som čerstvo po dočítaní úplne unesená a nadšená.

Vzhľadom na moju pozitívnu recenziu, už asi tušíte aké bude moje hodnotenie. Nemôžem dať nič iné než plné hodnotenie a odporučiť vám nielen Dedičku, ale aj celú sériu.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti Albatrosmedia. Knihu si môžete zakúpiť TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára