streda 24. februára 2016

Scotland street - Samantha Youngová

So zlými chlapcami skončila, ale on jej nedá spávať.

Shannon MacLeodová má smolu na mužov. Bodaj by nie, keď ju priťahujú potetovaní svalovci so zvodným pohľadom, ktorý neveští nič dobré. 

Shannon si už prešla niekoľkými nevydarenými vzťahmi, posledný priateľ jej však pripravil ten najhorší budíček. Z nepríjemného zážitku sa ešte dlho spamätávala a odvtedy má mužov plné zuby – zvlášť tých zlých.

Cole Walker predstavuje presne ten typ, ktorému sa chce Shannon vyhnúť – je príťažlivý, potetovaný a namyslený. Za drsným výzorom sa však skrýva dobré srdce a Cole navyše hľadá tú pravú. Keď sa mu do cesty pripletie rozkošná ryšavka, nezaváha a zaútočí na jej zlomené srdce.

Lenže minulosť nespí a pripomenie sa práve vtedy, keď to človek najmenej čaká.


Scotland Street je v poradí už piatou knihou z pera škótskej spisovateľky. Aj keď sa mi ešte nepodarilo prečítať všetky predchádzajúce knihy, určite sa na to v blízkej dobe chystám, pretože si myslím, že písať naozaj vie. Len pred pár dňami som na blogu uverejnila recenziu na knihu Jennifer Probstovej a myslím, že Samantha s ňou má veľa spoločného. Obe totiž píšu skvelé, romantické knihy, jedna lepšie ako druhá.

"Odpovedal úsmevom, nenútene prešiel ku mne, pobozkal ma na čelo a odišiel. Na mieste, kde sa ma dotkli jeho pery, ostala pálivá stopa."

Hneď zo začiatku začnem tým, čo mi najviac vadilo - hlavná hrdinka. Shannon je presne ten typ zatrpknutej hrdinky, ktorý považuje všetkých chlapov iba za otrasné hovädá bez srdca a tak si okolo seba radšej stavia múr a nikoho zaň nepúšťa, pretože bude lepšie, keď bude mať 50 a okolo seba iba mačky ako keby skúsila byť na chlapov milá. Fakt neznášam takéto hrdinky a ich správanie mi príde strašne detinské. Neviem, ako to máte pri čítaní vy, ale mne práve zlá hlavná postava dokáže úplne pokaziť čítanie a knihu si vôbec neužijem. Shannon som mala chuť pár krát jednu streliť, aby sa už konečne spamätala. Cole bol naopak super. Neprišiel mi ako nejaký strašný bad boy, skôr som mala pocit, že ho Shannon z neho chcela spraviť. Našťastie postupne ako sa medzi nimi rodil vzťah, veci sa začali dávať do poriadku a aj Shannon sa upokojila a bola znesiteľná. Spolu tvorili naozaj skvelý pár a myslím, že to bolo najmä zásluhou Cola, ktorý sa o ňu pozorne staral.

Samantha má dar od Boha, že aj z jednoduchej témy vie spraviť úžasné dielo, ktoré vás chytí z srdce. Každá z jej kníh bola iná a obsahovala akési posolstvo, ktoré nám autorka chcela zanechať. Neraz sa mi stalo, že mi až vybehli slzy do očí. Scotland street bola opäť raz napísaná veľmi dobre a aj keď nemôžem povedať, že by mnou otriasla, alebo obsahovala nejakú silnú tému, pri ktorej som si išla oči vyplakať, určite mala niečo do seba, a predsa len som si na konci povedala, že to bolo kvalitné čítanie. Príbeh sa neťahá ako žuvačka a to aj napriek tomu, že to ani zďaleka nie je nejaké napínavé dielko. V príbehu sa okrem hlavných postáv objaví aj pár vedľajších, ktoré spríjemnia scénu. Po dočítaní som mala pocit, že možno ani nebol autorkin zámer poukázať na romantický vzťah medzi Shannon a Colom, ale skôr na to, ako sa postupne charakter Shannon vyvinul, nielen čo sa týka chlapov, ale celkovo potrebovala nájsť také svoje miesto vo svete, sústrediť sa na to, čo vlastne chce robiť. 

"Šokoval ma... Ako odpovedať na ten najkrajší z najkrajších komplimentov?"

Dlho som uvažovala nad hodnotením a nakoniec som sa rozhodla, že dám knihe 4 lajky aj keď bola oproti predchádzajúcim dielam o niečo slabšia. Rozhodne za to môže nepodarená hlavná hrdinka. Pokiaľ máte ale knihy od Samanthy rady, určite by ste mali siahnuť aj po tomto titule. 100 ľudí 100 chutí :)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar. Knihu si môžete zakúpiť Tu.

2 komentáre:

  1. Momentálne ju čítam a zatiaľ som veľmi spokojná aj keď ja som tiež mala zo začiatku problém s hlavnou hrdinkou už mi tak nevadí :)

    OdpovedaťOdstrániť