nedeľa 21. februára 2016

Až do konca - Jennifer Probstová

Sladkú pomstu treba kuť za horúca!

Miranda Stormová neverila, že Gavina Luciana ešte niekedy stretne. Pred tromi rokmi prežili krátky vášnivý románik – a potom z jej života náhle zmizol. No teraz je späť a Miranda neodolá pokušeniu na malú odplatu. Ako známa kulinárska kritička neváha a napíše zdrvujúcu kritiku Gavinovho rodinného podniku. Pomstu predsa treba kuť zahorúca!

Pre majiteľa tradičnej talianskej reštaurácie, ktorý má k dispozícii necelé tri mesiace, aby znovu postavil na nohy krachujúci podnik, je negatívna kritika v prestížnom časopise hotová pohroma. Tentoraz však zďaleka nejde iba o jedlo. Konečne si uvedomil, čoho sa vzdal, a je rozhodnutý využiť čas na to, aby dávnej láske dokázal svoje kvality v kuchyni… aj v spálni! 

Má v úmysle naservírovať jej čosi, čomu jednoducho neodolá.

Jennifer Probstová jednoznačne patrí k jedným z mojich najobľúbenejších autoriek. V poslednej dobe sa môj čitateľský vkus dosť zmenil a keby ste sa pozreli na môj momentálny wishlist, videli by ste na ňom práve takéto romantické, jednoduché, skvelo napísané knihy. Jennifer už u nás vyšlo dosť kníh a nie je to žiadne neznáme meno. Vždy sa teším, keď vidím, že nás zase poteší voľajakou skvelou tvorbou. V knižnici mi od nej chýba asi jedna knihy a zatiaľ som so všetkými ostatnými bola mimoriadne spokojná. Inak tomu nebolo ani v prípade Až do konca.

"Opera, spomienky a blízkosť jeho tela, to všetko sa zlialo do jedinej mocnej vlny, ktorá ju zmáhala."

Tento krát je hlavný motív pomsta. Miranda Stormová je známa kulinárska kritička, ktorá prežila pred pár rokmi románik, ktorý ňou otriasol a zamával s jej citmi. Gavin Lucian sa snaží dať dokopy rodinný podnik, ktorý na tom finančne nie je najlepšie a kritika od Mirandy mu vôbec nepomôže. Okrem toho si uvedomuje, že spravil obrovskú chybu, keď od nej len tak odišiel. ON by ju chcel získať naspäť. ONA kuje pomstu ako mu čo najviac zničiť život. ONI dokopy majú takú iskru, až ma pálili stránky medzi prstami.

Navnadila som vás? Ešte stále nie? Dúfam, že sa mi to podarí, pretože toto bola jedna z najlepších Jenniferniných kníh. Miranda nie je žiadna hlupaňa a tak nenaletí Gavinovi na sladké reči, že sa k nej chce vrátiť a všetko ho mrzí. Má kariéru, je pracovitá, nezávislá, no po tom, ako jej Gavin zlomil srdce, si vytvorila okolo seba stenu, za ktorú si radšej nikoho nepúšťa. Gavin je milý, sladký, super varí, na zožratie, no ani to nestačí k tomu, aby ospravedlnil svojej konanie a to, čo poriadne pokašľal. A  tak sa začína ich spoločná cesta. To, čo sa mi páčilo najviac je, že mali medzi sebou neskutočnú iskru. Je kopa skvelých, romantický príbehov, no mnohé podľa mňa stroskotajú na tom, že autori vytvoria postavy, ktoré sa k sebe absolútne nehodia alebo proste medzi sebou nemajú vášeň. Práve v tejto knihe to však vôbec nebol problém. Čo však bolo najlepšie, nebolo to tým, že by autorka naše hlavné postavy hneď na dvadsiatej strane hodila do postele, ale naopak, nechala ich, aby sa naťahovali, dobŕdzali do seba. Práve to považujem za najlepší nápad a myslím, že to knihu príjemne osviežilo.

Pokiaľ ste čítali od Jennifer už nejakú knihu, tak určite viete, že v nej vystupujú aj mnohé ďalšie postavy, väčšinou z predchádzajúcich dielov, ktoré dopĺňajú hlavnú dejovú líniu. Okrem toho autorka mnohokrát zapojí do príbehu aj niečo vlastné, nejakú problematiku. Tento krát Gavin vlastnil reštauráciu, respektívne jeho rodina mala vlastný podnik. Mám rada kulinársku tematiku (možno je to tým, že milujem jedlo), a preto ma veľmi potešilo, že sme sa presunuli do tejto oblasti. Aj keď táto téma nejako extra nezasahovala do deja po celý čas, boli momenty, keď bola významná a ozvláštnila dej. Naozaj Jennifer obdivujem, že už napísala toľko kníh a všetky sú skvelé, kvalitou sa len trošku odlišujú, sú zaujímavé, nenudia, no chválami veru nemôžem šetriť. Vždy mám takého zvedavého červíka, či príde taká kniha, pri ktorej si poviem, že okej, nemôže dokonalo písať do nekonečna, no zatiaľ sa mi to nestalo. Vôbec neviem, koľko kníh má vlastne Jennifer napísaných, no dúfam, že sa na nejaký titul ešte môžeme tešiť. Až do konca bola naozaj svieža, ľahká, vtipná, mega romantická kniha, na ktorú nemôžem povedať nič zlé. Na koniec by som ešte rada poznamenala, že príbeh jednoznačne posúva dopredu, že sú niektoré časti z pohľadu Gavina, iné zase z pohľadu Mirandy a tak môžete vidieť, aké odlišné je zo začiatku ich zmýšľanie aj to ako sa postupom času menia, najmä Miranda.

"Pochopila, že má nad ňou stále moc."

Podľa mojej nadšenej recenzie už asi tušíte, aké hodnotenie si kniha zaslúži. Určite vám ju môžem len a len odporučiť a pre fanúšikov romantiky je rozhodne Jennifer taká nutnosť ako Jane Austen :)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar. Knihu si môžete zakúpiť TU

4 komentáre:

  1. Od tejto autorky som ešte nič nečítala, vlastne ju ani nepoznám, ale kniha vyzerá byť taká korenisto romantická a ja takéto knihy veru môžem. Určite sa po nej popozerám, keď budem najbližšie v kníhkupectve. Pekná recenzia :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem pekne, určite ti Jennifer odporúčam všetky jej knihy sú skvelé vážne :)

      Odstrániť
  2. Jennifer podľa mňa píše úžasne :)

    OdpovedaťOdstrániť