pondelok 30. novembra 2015

Nech sneží - John Green, Maureen Johnsonová, Lauren Myraclová

Dojímavé, zábavné, čarovné!

Na Štedrý večer sa na mestečko Gracetown zosype bohatá snehová nádielka. Zasnežená vianočná krajina je síce hotová idylka, ale všetko s mierou. Pre nezjazdné cesty a metrové záveje kolabuje doprava a kalamita je na svete. Trom mladým ľuďom a ich priateľom v okamihu prekazí sviatočné plány a zdá sa, že ich čaká najhoršia noc v živote. Veď kto by chcel namiesto rozbaľovania darčekov uviaznuť vo vlaku bez elektriny, riskovať život kvôli štrnástim upišťaným roztlieskavačkám či zháňať miniprasiatko v skolabovanom meste? Iba ak by sa katastrofa zmenila na skutočné čaro Vianoc...
Dojímavé, zábavné, čarovné – tri skvelé príbehy od trojice najpredávanejších autorov pre mládež!




Na adventnom kalendári som dnes otvorila už siedme okienko, v sobotu sa dočkala mikulášskeho balíčka a zhruba o dva týždne tu máme Vianoce. A čo môže byť lepšie ako spríjemniť si čakanie práve nejakou dobrou knihou? Nech sneží ma zaujalo hneď ako vyšlo, no chcela som sa doň pustiť až v decembri, predsa len, nech mám tú správnu atmosféru. Neviem, či ste si všimli, že kníh s vianočnou tematikou nevychádza až toľko, ako by si niektorí z nás priali, preto som bola naozaj natešená ako malé dieťa.

"V mysli som si superrýchlo premietla udalosti posledného roka, ale teraz som na ne hľadela z iného uhla."

Toto dielo pozostáva dokopy z troch poviedok, ktoré na seba nenadväzujú, no majú niečo spoločné - krásu Vianoc. Každá z týchto poviedok bola iná, zaujímavá, veselá. Najviac ma asi prekvapil John Green. Pokiaľ ste čítali jeho knihy, určite viete, že veľmi rád vytvára komplikované  zápletky, alebo vás dokáže úplne emočne vycucať. Tentokrát sa však držal pri uzde a vytvoril ľahkú, pohodovú zápletku. Mám jeho diela veľmi rada, no bolo príjemné vidieť ho aj v inom svetle. Ďalšia z autoriek Maureen Johnsonová, ktorú niektorí poznáte vďaka jej knihe Meno hviezdy. Ja som toto dielko nečítala a aj keď sa stane, že ho zbadám v kníhkupectve, nedokáže ma presvedčiť o jeho kúpe. Jej poviedka sa mi však naozaj páčila, bola zábavná a chytľavá, hlavná hrdinka bola poriadne číslo, no za to stále usmiata. Tretia, mne neznáma autorka, je Lauren Myraclová. Jej poviedka sa mi páčila asi najmenej, mala som pocit, že jej tak trochu chýbala iskra, no určite za to mohol aj fakt, že ju John a Maureen kvalitou zatienili. Nie, že by bola jej poviedka zlá, len o niečo slabšia ako jej predchodkyne. 

"Vždy existuje to riziko - niečo je dobré a dobré a dobré a dobré a dobré, a zrazu sa to pokašle."

Myslím si, že to bol skvelý ťah, spojiť takto troch rôznych autorov dokopy. Na konci knihy sa všetky poviedky spoja a príbeh sa uzavrie. Práve zaver na mňa zapôsobil asi najviac, keďže som nečakala takéto pekné rozuzlenie. Všetky poviedky boli iné, zaujímavé, netradičné, našla som tu romantika, priateľstvá, kúzlo Vianoc. Ako som už spomínala, je naozaj škoda, že nevychádza viac kníh s vianočnou tematikou, pretože ja Vianoce zbožňujem a určite by som si prečítala asi všetko, čo by sa nieslo v podobnom duchu. Myslím si, že Nech sneží je ideálna voľba, pokiaľ hľadáte niečo podobné a určite sa po prečítaní budete tešiť na sviatky ešte viac. Okrem toho som aj zabudla spomenúť, že obálka je naozaj krásna. Vločky sa krásne trblietajú a v knižnici vyzerá naozaj dobre :)

"Odvrátila som a vtedy som zazrela svoj odraz v zrkadle na bielizníku. Kto je tá šialená baba ?"

Knihe by som jednoznačne dala päť lajkov, pretože splnila všetky moje očakávania (možno ich aj predčila) a ja som si skvelo oddýchla a čítanie som si užila.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu Preskoly. Knihu si môžete zakúpiť TU

2 komentáre: