nedeľa 8. novembra 2015

Beta - Jasinda Wilderová

Z lovca je korisť!

Kyrie sa nasťahovala k Valentinovi Rothovi do newyorského apartmánu, no potom sa rozhodli spolu cestovať po svete. Kyrie spoznáva nové krajiny a užíva si život, aký nikdy predtým nepoznala. Práve sa ubytovali v nádhernom kaštieli vo Francúzsku. Keď sa však Kyrie prebudí, zistí, že miesto vedľa nej je prázdne. Len na vankúši je odkaz pripichnutý strieborným nožom: On patrí mne. Kyrie tuší, že sa stalo niečo zlé, a zavolá Rothovmu asistentovi Harrisovi.

Harris má jediné podozrenie – do Rothovho života sa vrátila žena z minulosti, dcéra bohatého a nebezpečného Gréka Gina Karahaliosová. Je rovnako nebezpečná a krutá ako jej otec. Kyrie spolu s Harrisom sa vydajú Rotha hľadať do Grécka, hoci presne nevedia, kde by mohol byť. Púšťajú s do nerovného boja, aby Rotha získali späť. Lenže Gina sa len tak nevzdá...

Beta je pokračovaním horúceho romantického príbehu Valentina Rotha a Kyrie St. Clairovej.

Nie je to tak dávno, čo vydavateľstvo Ikar prišlo na pulty kníhkupectiev s novou poriadne pikantnou sériou. Prvý diel - Alfa, bol len začiatok, no za to naozaj veľmi dobrý a mňa autorka rozhodne navnadila na druhý diel. Aj keď som sprvu mala obavy (prekliate dvojky útočia), nakoniec som sa vôbec nemusela dať, pretože to bolo napísané dobre. Vážne dobre. Mala som pocit, že sa oveľa viac stalo, dej bol nabitejší a dokonca by som povedala, že Beta predbehla aj svoju predchodkyňu. Začína presne tam, kde skončil prvý diel (ak si ho už poriadne nepamätáte, odporúčam vám dať radšej re - reading) a tak rovno vhupnete do príbehu, bez toho, aby autorka niečo naťahovala, alebo vás začala nudiť.

"Stála som v strede a mala som pocit, že na mňa dolieha neuveriteľná ťarcha. Všetky pocity, ktoré som v sebe potláčala, začali vrieť a tlačiť sa von."

Beta ma najviac dostala tým, že autorka mala toho v rukáve oveľa viac ako v prvom dieli. Samá zápletka, akcia, nové zvraty - no nestíhala som sa čudovať, kde sa to všetko zobralo a len som jej ticho tlieskala. Celá táto séria je tak trochu pritiahnutá za vlasy, a preto sa musíte naladiť na Jasindinu vlnu, aby sa vám zapáčila. Niektoré veci absolútne nedávajú zmysel, no tak to už pri podobných dielach býva. Medzi hlavnými postavami je taká neskutočná chémia, že keby nemám gélové nechty, už by som ich mala obhryzené až po lakeť. Napätie medzi nimi sa dalo krájať a aj keď som si ich ako jednotlivca nejako extra neobľúbila, ako pár boli proste dokonalá dvojica, ktorá k sebe neskutočne pasovala. Niekedy jednotlivec nemusí byť silná osobnosť, no keď ho správne priradíte, dostanete niečo úžasné!

V knihe sa rieši veľa všelijakých tiem a niektoré sa aj mne čítali ťažko, preto si myslím, že veľa čitateľov túto knihu nebude považovať za svoju najobľúbenejšiu. Aj ja som mala zo začiatku problém a hovorila som si, že tak toto je asi aj na mňa príliš, toto už nedám, ale nakoniec som pokračovala ďalej a knihu teraz hodnotím za jedno z tých lepších diel. Najmä čo sa týka literatúry s nádychom erotiky (respektívne veľkým množstvom erotiky), je naozaj ťažké vymyslieť niečo, čím by ste zaujali a uspokojili potreby čitateľov. Ja som dala šancu už mnohým knihám a nie vždy to dopadlo dobre, no toto je jedna z mála sérií, ktorá sa mi naozaj páči. Možno práve to, že je pritiahnutá za vlasy, že nie všetko dáva zmysel, že sa mi z toho niekedy pozastavuje rozum, urobilo túto sériu inou ako sú ostatné. Okrem toho je vidno, že naše postavy sú už oveľa vyspelejšie a čo ja najviac neznášam je detinskosť a naivnosť, ktorá sa proste do takýchto kníh nehodí (otravná Anna z Fifty a jej naivné predstavy) a som veľmi rada, že sa jej Jasinda vyhla.

"Napokon som mu uvoľnila kravatu. Ohromil ma nepríjemný pach. Znovu mi prišlo nevoľno a potláčala som vzlyky."

Je úplne jasné, aké hodnotenie si toto dielo zaslúži. Ešte nás čaká jedno dielo - Omega, ktorého by sme sa však mali dočkať až v auguste 2016. Skoro som odpadla, keď som to uvidela. No musíme vydržať :)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar. Knihu si môžete zakúpiť TU

6 komentárov: