sobota 9. mája 2015

Alfa - Jasinda Wilderová

Konkurencia Fifty Shades prichádza!

Keď sa to stalo prvý raz, pripadalo mi to ako zázrak. Účty sa mi kopili a dosahovali takú výšku, akú by sa mi nikdy nepodarilo splatiť. Za mamu v sanatóriu, bratovo školné, moje školné, nájomné, elektrina. Všetko ležalo na mojich pleciach. A okrem toho som práve prišla o prácu. Nemala som nádej, na účte mi nezostali žiadne peniaze, nebola šanca, že by som si našla ďalšiu prácu. A potom odrazu, keď som stratila už aj poslednú nádej, našla som v schránke obálku. Bez spiatočnej adresy. Vpredu bolo napísané moje meno a vnútri bol šek na desaťtisíc dolárov. Stačili by na zaplatenie všetkých mojich účtov a niečo by mi ešte aj zostalo, kým si nájdem prácu. Mohla by som sa sústrediť len na školu. 
Keby ste dostali taký záhadný šek, ktorý by postačil na všetky vaše výdavky, nedali by ste si ho vyplatiť?  Ja som to urobila. 
Po roku mi ktosi zaklopal na dvere. Pred domom stála dlhá čierna limuzína, pri dverách šofér a povedal len toľko: „Nadišiel čas splatiť dlh.“  Nastúpili by ste?  Ja som nastúpila. 
Ukázalo sa, že niekomu dlhujem stodvadsaťtisíc dolárov.


Možno ste si už stihli všimnúť, že podobné knihy mám rada. Nie že by som mala nejaká porucha alebo psychické problémy, ako píšu mnohé články, len proste mám rada takéto knihy. Nie všetky sú dobré a musím povedať, že po 50 odtieňoch je ťažké nájsť takú, čo sa jej vyrovná. Keď som však našla knihu Alfa, nemohla som jej nedať šancu. Aj keď ma sklamalo, že pokračovanie by malo vyjsť až v októbri, keďže ho potrebujem, bola som fakt dosť nadšená, lebo celkový námet bol trošku netradičný a o to lepší a viac ma zaujal. 

"Vyšla som za Harrisom von, do posledných lúčov zapadajúceho slnka. Medzi ostatnými autami stál zaparkovaný čierny Mercedes Benz, ktorý zaberal až dve miesta." 

Kyrie nemá peniaze, má kopu dlhov, nič jej nevychádza tak ako by chcela. Zrazu sa však objaví riešenie jej problémov - šek na desaťtisíc dolárov, ktorý si aj s obavami dá vyplatiť. Rok plynie všetko ako má, Kyrie je na tom oveľa lepšie, no zrazu sa pred jej domom zjaví krásna čierna limuzína a jej šofér jej oznámi, že treba splatiť dlh. Polovica z nás by sa asi od strachu prepadla, no Kyrie sa  k tomu postaví s hlavou hore. Dlh predsa treba splatiť. A tak sa zrazu dostáva k sexi chlapíkovi, pričom už asi všetci tušíte, čo asi bude nasledovať a ako sa to bude vyvíjať. Autorka to však napísala tak skvelo, že som konečne našla nejakú dobrú knihu, kde nie je sex na každej druhej strane ani sa k nemu nedostaneme hneď na druhej strane. Príbeh je úplne iný s akými som sa doteraz stretla a hlavne sa mi zdá, že je oveľa vyspelejší. Už to nie je príbeh zaľúbenej 15tky. Už je to racionálne uvažujúca žena, ktorá to nemá v živote ľahké a naplno si to uvedomuje. Tak isto tu nemáme kapitána futbalového tímu, ktorý je povolaním syn a na ktorého letí celá stredná škola, ale tajomného, sebaistého a vyzretého chlapa. O to viac sa mi príbeh páčil, že to nebolo také pritiahnuté za vlasy a prihlúple, ale malo to svoju úroveň. Okrem toho to nebola len nejaká kópia 50 odtieňov, ale malo to svoj vlastný dej, nápad a bolo vidno, že si autorka dala naozaj záležať. Tak isto sa mi páčilo, že autorka nedávala najavo, aké zlé to Kyrie mala, ako to v mnohých knihách je. Uplakané hrdinky riešiace svoju minulosť mi už prídu ako klišé a čítanie mi mnohokrát pokazia. Kyrie však bola silná, vedela sa zasmiať a situáciu odľahčiť, navyše v tej peknej hlavičke aj voľačo mala.

"Pozrela som sa cez okná a výhľad ma fascinoval. Predo mnou sa rozprestieral Manhattan v celej svojej kráse, so všetkými svetlami. 

Nechcem naše postavy ani celú knihu prechváliť, keďže ma chytajú obavy z druhého dielu. Väčšinou, keď sa na niečo namotám, tak ma čaká v druhom dieli poriadne sklamanie. Teraz nemôžem povedať nič zlé. Ako pri všetkých ostatných knihách podobného motívu, musíte to celé brať s nadhľadom. Nie je tu nič také, za čo by som autorku zaradila medzi tie najlepšie, no jej kniha ma proste niečím chytila, proste to autorka napísala super. Niekedy nie je treba veľa na to, aby sa vám niečo zapáčilo a to bol aj môj prípad. Táto kniha má síce zaujímavo anotáciu, no mnoho z vás si určite povedalo, že na nej nie je nič výnimočné. Až po kým sa do knihy nezačítate a nezistíte, že je úplne skvelo napísaná, že vám pri nej ubehla noc a vy ste ju prečítali za pár hodín. Pokiaľ patríte medzi milovníkov podobných kníh (ja ich úplne zbožňujem) a máte chuť na také vyspelejšie new adult, určite by ste po tejto knihe mali siahnuť. Podľa mňa bolo skvelé všetko cez postavy, dej, prostredie, námet či spracovanie. Konečne sa mi za poslednú dobu dostalo do rúk veľa dobrých kníh a môžem dávať vysoké hodnotenia.

Knihe nemôžem dať nič iné než 5 lajkov a vychváliť a odporučiť vám ju. Myslím si, že sa bude páčiť najmä priaznivcom 50 odtieňov alebo série Obnažená či Hotel v Paríži. Ja jednoznačne v poslednej dobe preferujem tento žáner a musím uznať, že toto bol jedna z tých najlepších !

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu Preskoly.sk. Knihu si môžete kúpiť TU. :)

4 komentáre: