štvrtok 26. marca 2015

Wendy Higgins - Svúdne Zúčtovaní

Posledný boj dobra a zla nastal!


Pekelné zlo ovládá svět a jeho nejbližším terčem je osmnáctiletá Anna Whittová, napůl anděl a napůl démon. Knížata démonů se obávají, že právě ona je tím „nefilem čistého srdce“ z dávného proroctví, který je jediný může smést ze zemského povrchu. A hodlají udělat všechno, co je v jejich silách, aby se jí zbavili.



Svůdné zúčtování je posledním dílem trilogie, v němž se nefilští přátelé naposledy spojí, aby bojovali za svou spásu a svobodu světa.
Túto trilógiu som si obľúbila hneď na začiatku, pretože nie je síce ničím výnimočná, ale zároveň je veľmi dobrá, super sa číta a tie obálky sú proste neskutočne pekné! (dokonca mi ani nevadia tie divné tváre tých modelov, aj keď pôsobia úplne umelo). Bola som preto mimoriadne zvedavá, ako vlastne autorkua celú túto sériu ukončí, keďže som sa po prečítaní anotácie zľakla, že sa tu ani hádam nič také zaujímave diať nebude, okrem toho ma aj recenzie a názory čitateľov vydesili, keďže väčšina z nich bola skôr negatívna.  
"Když jsem se oblékla, celou dobu mi v hlave výrila jediná myšlenka. Kaidan nebo svět?"

Ako môžete vidieť podľa anotácie, tretí a posledný diel zároveň, nesľubuje veľa akcie. Celý príbeh sa mal konečne uzavrieť, no ak mam pravdu povedať skoro až do trištvrtiny knihy som mala pocit, že sa vôbec nejedná o koniec série, ale skôr o akýsi romantický príbeh bez akcie. Keďže mám romantiku rada a v knihách mi absolútne nevadí, vôbec mi neprekážalo, že to bolo také presladené, skôr by som autorke vytkla, že oproti predchádzajúcim dielom tam bolo neskutočne málo akcie. Až mizivé percento. 


Naši hlavní hrdinovia som od minulého dielu príliš nezmenili. Kaidan bol opäť raz super, myslím, že tomu ani nemám čo vytknúť a s Annou je to komplikované - je presne ten typ hrdinky, ktorý buď si obľúbite aj napriek všetkým jej chybám, alebo vás bude počas celého čítania rozčuľovať a vy jej budete chcieť jednu streliť. Čím viac sa blížil koniec tohto dielka, tým mi viac sedela, keďže nerobila žiadne blbosti, správala sa dosť rozumne a nerevala kvôli každej hlúposti. 

"Bože, prosím, nenuť mne se rozhodovat."

Aj napriek pár negatívám, ktoré som vám už predostrela vyššie, je toto jedna z tých lepších (a naozaj dosť dobrých) fantasy sérií, ktorú každému odporúčam. Celkovo je príbeh iný a nový, nie je príliš okukaný aj keď sa zo začiatku ak mám byť úprimná, ešte pred prvým dielom som sa obávala, že sa táto séria bude podobať na sériu Záblesk, ktorá u nás vyšla pred pár rokmi. Našťastie sa tak nestalo a Wendy si ma získala. Má úžasný štýl písania, naozaj chytľavý, ktorý vás nenudí, ale naopak núti prevracať jednu stránku za druhou. Ak by teraz autorka oznámila, ešte napíše pár dielov navyše k sérií, vôbec by som sa nenahnevala, ale naopak tešila a jasala. Moje vnútro totiž kričí že che od tejto autorky VIAC!


V skratke by som to teda zhrnula tak, že aj keď mala kniha dosť nedostatkov, bolo to vynikajúce dielko, celá séria sa mi mimoriadne páčila a autorka si ma získala na plnej čiare! Pokiaľ hľadáte niečo jednoduché a nevadí vám spojenie romantika - fantasy - romantika určite dajte Wendy šancu. 


"Dokázala jsem ješte být silná?"

Knihe by som však predsa len jeden lajk stiahla za to, že tam tej akcie bolo naozaj málo. Inak nemám čo vytknúť a sériu vám jednoznačne odporúčam :)



Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Albatrosmedia. Knihu si môžete kúpiť tu.

3 komentáre: