nedeľa 29. marca 2015

Havraní bratstvo: Osudný polibek - Maggie Stiefavater

Len jeden bozk znamená istú smrť!

Šestnáctiletá Blue se narodila do rodiny senzibilů a jasnovidců. Ve svém osudu má napsáno, že až políbí svou pravou lásku, dotyčný zemře. Blue se proto rozhodne, že nikdy nikoho líbat nebude. Kluci ji nezajímají a hlavně ne ti z Havraního bratrstva, party bohatých studentů místní elitní školy. S těmi jsou jenom potíže. Jenže když ve své první jasnovidné vizi spatří Ganseyho, vůdce Havraního bratrstva, který má během příštího roku zemřít, nedokáže ho vyhnat z hlavy. 

Když se s ním pak setká tváří v tvář, polibek smrti se stane reálnou hrozbou...

Nový román americké spisovatelky a autorky populární trilogie o vlkodlacích (Mrazení, Váhání a Splynutí) je prvním dílem připravované tetralogie.

Je to už poriadne dávno čo som od Maggie niečo čítala, no pamätám si, že jej séria o vlkoch sa mi neskutočne páčila a že som pri poslednom dieli strašne plakala, pretože to bolo neskutočne romantické a dojímavé a že to bola jedna z najlepších sérií akú som čítala. Preto mi nedalo, aby som sa nepustila aj do jej ďalšej série The Raven boys alebo v češtine Havraní bratstvo. Táto séria u nás nevyšla a musím uznať, že aj keď prvý diel s názvom Osudný polibek vyšiel už poriadne dávno, druhé pokračovanie je naplánované až na tento rok (ak teda vôbec). Práve to bol dôvod prečo som tejto sérii tak dlho odolávala, inak som vedela, že keď to napíše Maggie tak to proste nebude zlé. 

Už podľa anotácie je úplne jasné, že sa jedná o netradičný, iný a nový príbeh, s akým som sa ja osobne ešte nestretla. 16 - ročná Blue už odmalička počúva, že keď sa zamiluje, stačí jediný bozk a jej milovaný zomrie. Pochádza totiž z rodiny seznibilov. Každý rok sa vydáva so svojou matkou na deň svätého Marka ku starému kostolu, kde jej matka vidí, kto má v nasledujúcom roku zomrieť. Blue ešte nikdy nikoho nevidela, no až tento rok zbadá jedného z chlapcov z Havraního bratstva. Bude to teda jej pravá láska alebo ho vari zabila? Prečo práve teraz uvidela jedného z chlapcov, o ktorých nikdy nechcela mať záujem?

"Král nehnetě leží v podzemí, obestřen hlubokým spánkem, obklopen bohatstvím. Jeho válečníci i celá jeho družina jsou mu nablízku."

Anotácia aj obálka sú proste úžasné a hneď som si ich zamilovala. Pravdaže, to ž je ešte kniha zaujímavá na prvý pohľad neznamená, že bude aj dobrá. No ona práve bola! Po dočítaní príbehu som si len povedala, že WAU! Autorka opäť vytvorila úžasný dej, príbeh sa posúval hneď dopredu a ja som ani nestíhala prevracať stránky. Mala som pocit, že túto sériu napísala o niečo menej sladko ako sériu Vlcy z Merrcy Falls. Tá bola založená práve na láske, pocitoch, emóciách a všetko to tajomné a záhadné sa mnoho krát dotalo do úzadia. Tu naopak láka len dotvára celú atmosféru a autorka sa skôr podujala zapojiť nás do rôznych tajomstiev a akcie. 

V poslednej dobe mám veľký problém začítať sa do kníh a naplno si ich vychutnať, najmä čo sa týka youn adult a fantasy. Čím dlhšie čítam, t´m ťažšie je nájsť knihu, ktorá by sa mi fakt páčila. Bola som preto mimoriadne rada, keď som si pri Osudnom polibku mohla povedať, že to bolo naozaj dobré, že sa to neťahalo ako žuvačka, že príbeh nebol predvídateľný, že sa nejedná len o love story s dopredu určeným koncom. Všetká tá mágia a nadprirodzenosť vytvárali akúsi dychberúcu až napínavú atmosféru ideálnu na taký upršaný večer :)

"Po pravici má pohár naplněný nádějí."

Ako som už spomínala jediná nevýhoda je, že séria má dokopy 4 diely a ešte sme sa nedočkali druhého, čo je dosť problém pokiaľ patríte medzi ľudí neznášajúcich angličtinu (v tejto skupine som aj ja, no povedala som si, že už za chvíľku to predsa len skúsim aj keď angličtina znamená pre mňa des a hrôzu!). Pevne však verím, že sa to vydanie aspoň trochu urýchli a na tretí diel nebudeme musieť čakať až tak dlho. Koniec bol totiž otvorený a ja absolútne neviem čo môžem očakávať od ďalších dielov. 

Knihe nemôžem dať iné než plné hodnotenie, keďže Maggie ma zase raz presvedčila o tom, že naozaj patrí medzi moje najobľúbenejšie autorky. V blízkej dobe sa chystám aj na jej ďalšie knihy, ktoré budú hádam rovnako dobré :)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu Preskoly.sk. Knihu si môžete zakúpiť TU.

5 komentárov:

  1. Jsem ráda, že jsem narazila na nějakou recenzi téhle knihy. Vůbec jsem nemohla žádnou najít, takže jsem ráda, že se Ti kniha líbila, a určitě si ji přečtu :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Podobne ako komentár nado mnou. Na túto knižku som zatiaľ videla asi len jednu recenziu.
    Tvoja sa ti vydarila. Chcela by som si knižku prečítať, má to zaujímavý nápad. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. To som skutočne jediná, komu sa tá kniha nepáčila? :O :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Úžasná kniha aj recenzia všetkým odporúčam :)

    OdpovedaťOdstrániť