sobota 24. januára 2015

India Place - Samantha Youngová

Prvá láska si zaslúži druhú šancu. Alebo nie?

Niektoré činy sa neodpúšťajú. Predovšetkým v láske.

Hannah videla Marca naposledy pred piatimi rokmi. Bol jediný muž, ktorého milovala, a jediný, s ktorým strávila noc. Po tej jedinej vášnivej noci Marco bez slova zmizol a opustil Škótsko aj Hannah. Tá musela znášať následky ich zblíženia sama, neschopná nadviazať nový vzťah.

Náhoda dvojicu opäť spojí a Marco zo všetkých síl bojuje o šancu na vysvetlenie svojho konania v osudnú noc. Je odhodlaný urobiť všetko pre to, aby lásku opäť získal, a tak prenasleduje Hannah na každom kroku a prosí o odpustenie.

Práve vtedy, keď si Marco myslí, že spoločná budúcnosť je na dosah ruky, nečakané odhalenie vynesie na svetlo sveta Hannahinu bolesť, ktorú pred ním starostlivo tajila. Trpké spomienky môžu dvojicu rozdeliť skôr, ako vôbec využijú šancu na nový začiatok.


Knihy od Samanthy mám strašne rada. Sú to také ľahké jednoduché oddychovky, nad ktorými sa netreba nejako príliš zamýšľať, ale aj tak vás bavia. Mnohí z vás si možno povedia, že o čom tam autorka vie ešte preboha písať, veď všetky diely musia byť na jedno kopyto, nie? Zo začiatku som si to aj ja myslela a je pravda, že sa dej točí v podstate stále okolo toho istého, ale tým že vie autorka tak pútavo písať, sa všetky knihy čítajú skvelo a ešte ma vôbec neprestali baviť :)


"Skôr ako som sa zmohla na slovo, Marco zišiel dolu schodmi a stratil sa na ulici."

Už sme to tu mali Dublin, Jamaicu aj Londýn, no a tento krát prichádza India a opäť raz nový príbeh. Marco opustil Hannah hneď potom, čo spolu strávili úžasnú noc. Hannah trvalo veľmi dlho kým sa z toho dostala a zrazu, keď sa možno už zdá, že bude všetko v pohode, Marco sa objaví a opäť o Hannah usiluje. Pravdaže ona, poučená minulosťou, mu nedôveruje, no Marco sa aj tak snaží dať všetko na pravú mieru. Keď sa však už zdá, že by im to mohlo predsa len vyjsť, začnú sa objavovať nové tajomstva, ktoré by mohli všetko zničiť. 

Pokiaľ ste čítali nejakú knihu od Samanthy tak určite viete, že každej svojej postave dáva určitý kríž (ak sa to tak dá nazvať) a každá z týchto postáv si proste so sebou nesie niečo ťažké, zlé a podobne. Zatiaľ čo v iných knihách takéto postavy pôsobia uplakane, dokonca až môžu liezť na nervy, v knihách od Samanthy nájdete skôr silné charaktery, ktoré sa snažia so všetkým vyrovnať čo najlepšie. Tak to bolo v predchádzajúcich knihách a tak je to aj teraz. Hannah bola veľmi dobrá hlavná hrdinka. Mala niektoré svoje muchy, ale myslím, že sa v mnohých situáciach zachovala oveľa lepšie ako by som predpokladala, ponechala si svoju dôstojnosť a mňa si získala. Tak isto mi sadol aj Marco. Oproti predchádzajúcim hrdinom som ho však nebrala len ako sexi zajačika, takého ňuníka a podobne, ale skôr som sa snažila viac vžiť a prežiť jeho príbeh. Tento krát na mňa nezapôsobil ani tak telom a výzorom, ako svojím správaním a srdcom. Tak nejako sa mi však asi prvý krát stalo, že sa mi tieto postavy nehodili dokopy. Obe boli fajn, milé, zlaté, ale strašne mi neladili dokopy. Pri obidvoch som pomaly začala dúfať, že sa možno ani nedajú dokopy, že by sa nemuseli. 


"Keď som s tebou, mám pocit, že všetko bude okej. Nedokážem to vysvteliť."

Túto knihu určite beriem za najviac emotívnu, silnú, dramatickú, ktorá skrýva oveľa viac než sladké bozky niekde na pláži. Páči sa mi že sa autorka rozhodla trošku pridať a že sa do knihy rozhodla vložiť viac emócií. Celkovo sa podujala na neľahkú úlohu, napísať viacero príbehov, ktoré na seba nenadväzujú, ale sa jeden druhého dotýkajú, nie je také ľahké a Samanthe sa to zatiaľ podarilo. Knihe okrem toho, že sa mi Hannah a Marco k sebe vôbec nehodili, nemám čo vytknúť. Opäť raz bola napísaná veľmi chytľavo, autorka sa v predchádzajúcich dieloch už pekne rozpísala a postupne sa len zlepšuje a dolaďuje nedostatky. Som veľmi zvedavá, či u nás vyjde ešte nejaká autorkina kniha, či bude autorka naďalej takto v písaní pokračovať a či dokáže ešte svoju latku (ktorú už nastavila dosť vysoko) stále udržiavať. 

Kniha sa mi čítala vcelku dobre, bola plná zvratov, romantiky, napätie, emócií a nebyť toho, že by proste medzi postavami chýbala akási iskra, chémia, alebo niečo také, knihu hodnotím veľmi pozitívne a určite vám ju všetkým odporúčam. Zo začiatku som sa bála, že o čom ešte táto kniha bude, ale môj šiesty zmysel ma presvedčil, že to bude raz opäť dobre a že si to mám prečítať :) 


"Budeme brať budúcnosť takú, aká príde"

Knihe nedávam úplne plné hodnotenie, keďže tam boli nejaké tie chybičky, ale určite si ju prečítajte. Pokiaľ ste sa ešte nepustili do kníh tejto autorky, je najvyšší čas to zmeniť. Najlepšie je začať pekne od prvého dielu, aj keď na seba jednotlivé knihy nenadväzujú, sú tam nejaké dôležité detaily, ktoré rozlúštite až vtedy, ak máte predchádzajúce diely prečítané.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar. Knihu si môžete zakúpiť TU.

6 komentárov:

  1. Zatiaľ som čitala len Dublin Street ale autorka si ma svojim štylom pisania ziskala a teším sa na dalšie diely :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja som sa k tomu dielu ešte nedostala, ale určite to v čo najbližšej dobe zmením :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mne sa veľmi nepáčil predchádzajúci diel, tak sa trochu bojím, ale vyzerá to pdoľa tvojej recenzie dobre, tak možno tomu dám šancu :)

    OdpovedaťOdstrániť