sobota 1. novembra 2014

Pobozkaná mesiacom - Amy Plum

Dokáž Kate včas pomôcť Vincentovi?

Život Kate Mercierovej sa po smrti jej rodičov zmenil od základu. Spolu so sestrou sa presťahovali do Paríža, kde bývajú u starých rodičov. Kate si tu našla priateľa, ktorý ale nie je obyčajným smrteľníkom: Vincent je revenant.

Vďaka Vincentovi spoznáva Kate očarujúci svet, v ktorom si nájde verných priateľov. Toto nové prostredie je však tiež plné nebezpečenstva: osudom revenantov je totiž zachraňovať ľudí a bojovať proti zlým bytostiam. Vincent sa snaží vymyslieť spôsob, ako stráviť s Kate šťastný a dlhý život – a Kate sa takisto púšťa do pátrania na vlastnú päsť. Podarí sa jej rozlúštiť záhadu prastarého textu a nájsť riešenie?

Pobozkaná mesiacom je pokračovaním knihy Očarená nocou a zároveň druhým dielom úžasnej série o revenantoch, nadprirodzených bytostiach, ktorí sú niečo medzi upírmi a superhrdinami a ich úlohou je zachraňovať ľudí. S niečím takýmto ste sa ešte nestretli, že? Ani ja a táto séria si ma vďaka svojej neokukanosti získala už prvým dielom. Očarená nocou bola napísaná vynikajúco a mňa si hneď podmanila. Bola som teda mimoriadne zvedavá čo ponúkne druhý diel a či sa to všetko nepokazí.

"Spočiatku som sa nedokázala celkom sústrediť na to, čo sa deje na javisku, lebo Vincent sedel tesne vedľa mňa a pohrúžený do deja mi neprítomne kreslil krúžky okolo kolena." 

Druhý dej nasleduje plynulo na prvý a Kate a Vincent sú stále spolu, stále šťastní a zamilovaní. Nebude to vak trvať dlho, pretože ich stále ohrozujú ich nepriatelia numovia. Kate viac a viac preniká do svete revenantov a snaží sa pochopiť Vincentov svet, aby mu mohla byť čo najbližšie. Ich životy sa však zamotávajú, nebezpečenstvo je na každom kroku a okrem starých nepriateľov sa objavujú aj ďalší, ktorí by si najradšej priali ich smrť. 

Príbeh nasleduje plynulo dopredu, neťahá sa ako žuvačka a opäť raz vás nebude nudiť. Čítanie som si užívala, páčilo sa mi, že sa pár starších postáv z knihy vytratilo a že sa na scéne objavili aj nové. Kate a Vincent boli stále super, páčili sa mi, ich charaktery sa pekne vyvíjali dopredu. Tak isto výrazne celý dej ovplyvňovali aj ďalší revenanti, Kateina staršia sestra či jej milí starí rodičia. Čo sa mi nestáva často je, že mi k srdcu prirástú aj tie negatívne postavy. Väčšinou mám k negatívnym postavám negatívny vzťah (čo je úplne normálne), no v tejto knihe som si ich obľúbila a dokonca si viem predstaviť, že by autorka venovala aj samotnú knihu im.

"Večerali sme v presklenej jedálni vedľa terasy a stoličky sme si zoradili do polkruhu, aby ani jeden z nás neprišiel o ten neskutočný výhľad."

Aj napriek tomu, že sa mi kniha vcelku páčila, určite bola o dosť slabšia ako prvý diel. Zatiaľ čo prvý diel bol nabitý poriadnou akciou, z druhého som mala pocit, že autorka sa viac sústredila na love story, romantiku ako celkovo na nejaký zmysluplnejší príbeh. Mnohým z vás preto určite bude chýbať v prvej polovici akcia. Keďže mám romantiku rada, tak som sa nenudila, no pokiaľ budete hľadať skôr tú dynamiku, ktorá bola taká viditeľná pri Očarenej nocou, nájdete ju až v druhej polovici knihy. Nerada to hovorím, no mám pocit, že syndróm Prekliatych druhých dielov postihol aj Pobozkanú mesiacom. Nebolo to síce také viditeľné ako napríklad pri sérii Záblesk (kde ma išlo zo Záhrobia poraziť a cukalo mi v ľavom oku), ale určite tam ten úpadok bol a hlavne v prvej polovici, kde sa nič kľúčové vlastne nestalo. 

Aj napriek tomu si podľa mňa čítanie celkom užijete. Nebolo tam nič také, pričom by som mala chuť si vytrhať všetky vlasy a navyše ten koniec bol síce podľa mňa hrozný (ale to sa hádam nejako v treťom dieli spraví), ale určite ho nikto nečakal! Autorka tam vytvorila taký zvrat a tak zamiešala karty, že som naozaj zvedavá čo sa bude diať a ako sa to všetko nakoniec vysvetlí. Myslím si, že tretí diel bude poriadne nabitý akciou a že bude oveľa zaujímavejší a pútavejší a to hneď od prvej strany. Určite si však Pobozkanú mesiacom prečítajte, keďže aj napriek niektorým negatívám, je to veľmi milé a pohodové čítanie a okrem toho takého zlatučkého Vincenta a ostatných revenantov nenájdete v žiadnej inej knihe.

"Od nášho víkendu na juhu uplynuli len tri dni, no mala som pocit,akoby to boli tri týždne."

Veľmi som rozmýšľala aké dám nakoniec hodnotenie a aj keď to najskôr vyzeralo na 4 lajky, tých negatív tam predsa len bolo dosť, a preto dávam 3. Pevne verím, že posledný diel bude rovnako dobrý ako prvý a že opäť dám plné hodnotenie.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti Albatrosmedia. Knihu nájdete TU.

2 komentáre: