pondelok 15. septembra 2014

J.Lynn - Jako led

Vznikne zo vzájomnej príťažlivosti veľká láska?

Jednadvacetiletá Sydney je zamilovaná do Kylera snad odjakživa. Jsou nejlepšími kamarády od té doby, co ji shodil na hřišti a ona ho donutila sníst bábovičku. Někdy během těch let se do něj opravdu hodně zamilovala. A jaký je v tom problém? Kyler je děvkař. Nikdy nezůstal s jednou holkou déle než pár nocí. Zatímco spolu studují posledním rokem na univerzitě, Sydney nechce ohrozit jejich přátelství tím, že by Kylerovi přiznala, že ho miluje.

Kyler vždy vnímal Sydney jako nedosažitelnou. Znamená pro něj vše a je dokonalá. Své city k ní však stále ukrývá nebo směřuje na jakékoli další ženy. Ostatně Kyler bude vždy jen chudý kluk ze špatné čtvrti a Sydney ta jediná holka, kterou nikdy nemůže mít.

Když ale spolu kvůli masivní sněhové bouři uvíznou v luxusním lyžařském letovisku, nic nedokáže zastavit jejich vášnivé city, aby se vydraly na povrch. Přežije jejich přátelství vzájemnou přitažlivost? A přežijí vůbec oni? Protože zatímco padá sníh, někdo je sleduje, a tak jim lyžařský výlet může změnit život víc než jen jedním způsobem.

J. Lynn si ma veľmi získala jej prvou knihou Počkám na tebe. Obľúbila som si jej štýl písania, príbehy plné lásky a nejakého toho sexu a erotiky so skvelými hlavnými hrdinami. Keďže sa mi Počkám na tebe veľmi páčilo, mala som vysoké očakávania aj na knihu Jako led. Hrdo môžem povedať, že sa moje očakávaniami naplnili (zdvojnásobili) a táto kniha sa mi páčila ešte viac! Úžasný, skvelý, vynikajúci, taký je príbeh Jako led.

                                        "Ale neudělal jsem to. Zústal jsem s ní."

Pokiaľ môj blog sledujete dlhšie, určite ste si všimli moju lásku ku knihám s jednoduchou romantickou zápletkou a nejakou tou erotikou, ktorá obohacuje strany. Žiadne fantasy, upíri, nič, len proste takéto milučké príbehy. J. Lynn som mala na muške už dávnejšie, no tak nejako som sa k jej knihám nedostala skôr ako prednedávnom. Som veľmi rada, že som na ne nečakal ešte dlhšie, pretože by ma to potom určite poriadne mrzelo.

Kyler a Sydney sa poznajú už od detstva. Sú najlepší priatelia, hovoria si všetko, vždy si pomáhajú a sú tu jeden pre druhého. Obaja sa však milujú, no nechcú to jeden pred druhým priznať. Kyler môže mať každú, strieda ich ako ponožky a sex s týmito náhodnými babami pre neho nič neznamená. Snaží sa pomocou neho vyliečiť to, že Sydney nemôže nikdy mať. Alebo mi mohol? Čo ak aj ona by chcela strašne veľmi jeho, no bála sa, že chce len vzťah na jednu noc ? Veď taký predsa je. Nikdy by nemohol milovať dievča ako je ona.

Kyler a Sydney sú proste strašne zlatí. Či už ako priatelia alebo pár. Vzájomne sa podpichujú, neboja sa si povedať pravdu do očí, až na to jediné priznanie, že sa milujú. Aj vám to príde také absurdné? Že stačí iba povedať milujem ťa a priznať sa a mohli by byť spolu už na 50. strane a nie až oveľa neskôr? Paradoxom pre mňa bolo, že mi oveľa sympatickejšia prišla Sydney. Bolo naozaj zvláštne že Kylera milovala aj keď ho videla behať za každou druhou, videla ako jeho izbu púšťajú skoro stále iné a nové dievčatá a aj napriek tomu v ňom videla viacej. nebrala ho ako iba ako sexy boha, ale aj ako láskavého a milujúceho človeka, ktorý tu bol vždy pre ňu, ktorý ju poznal lepšie ako ona sama, ktorý sa jej vždy zastal. Sydney bola proste skvelá a práve vďaka jej pohľadu na Kylera, sa aj môj pohľad zmenil a tiež som začala veriť, že je proste iný. Jasné správal sa ako hajzel a spával  každou, ktorý aspoň dýchala, no je pravda, že to robil proste preto, že si myslel, že Syd nemôže nikdy mať. Naozaj by som na nich mohla písať chvály od rána do večera, pretože som si ich proste zamilovala! Knihu som dočítala len pred chvíľou a tak so mnou zametajú ešte rôzne pocity cez šťastie, dojatie, potrebu niekoho objať až po slzy na krajíčku! Moja mama sa vždy len smeje, keď ma vidí takú citovo vyčerpanú a zmätenú a nechápe ako so mnou môže takto zamávať jedna kniha. Tiež to niekedy nechápem.

"Posel, kterou budeme spolu sdílet - postel s brokovnici po ruce." 

Opäť raz to však nebude také jednoduché. Okrem toho, že Kyler a Sydney musia pochopiť, že sa milujú, situáciu im skomplikuje pár bláznov. Nechcem vám prezradiť prekvapenie a tak len poviem, že aj keď mi niektoré scény prišli trošku absurdné (a prídu aj vám), bolo to príjemné rozptýlenie, ktoré sa len tak v každej knihe nevidí. Bola som taká unesená z celého príbehu, že mi proste takáto jedna absurditka neprekážala a aspoň som mala pocit, že sa v knihe deje aj niečo iné, za čo pravdaže mohlo, že si Kyler nevedel na seba udržať gate ani na sekundu! J. Lynn má vynikajúci štýl, taký jednoduchý a chytľavý, proste úžasný. Nič zbytočne nenaťahuje, nesústreďuje sa na každú blbosť a tak isto sa nesnaží ani príbeh zbytočne obohacovať o nejakú strašnú minulosť našej hlavnej hrdinky a asi prvý krát sa stalo, že mala normálnu rodinu a nebola nejakým spôsobom traumatizovaná, či vystrašená na každom kroku. Nepáči sa mi, že sa to autorky snažia napchať do každej knihy a tak ma príjemne potešilo, keď som v tomto príbehu nenašla.

Už sa mi pár krát stalo, že som bola kritizovaná za to, že dávam (ževraj) knihám, ktoré sú dosť obyčajné, príliš vysoké hodnotenie. Chcela by som len povedať, že aj toto je presne ten prípad. Nie je to kvôli tomu, že sa jedná o recenzný výtlačok, ale preto, že dokážem aj v jednoduchosti vidieť krásu. Nepotrebujem, aby mala nejaká kniha neviem koľko postáv a strán na to, aby sa stala pre mňa dobrou. Stačí, keď ma zaujímavý príbeh, perfektný štýl, keď to autorka proste vie napísať. Jasné, že sa raz za čas objaví aj nejaká iná kniha, ktorá ma úplne, že dostane. No kým taká príde, potrebujem prečítať kopu iných, skoro rovnakých dobrých. Ako je napríklad aj kniha Jako led. Aj keď ju bude mnoho čitateľov zavrhovať, mne sa proste páčila a veľmi a určite vám ju všetkým odporúčam. Je to taká milučká, pekná srdcová romantika, ktorá vám môže spríjemniť nejedno popoludnie a pri ktorej s vami budú zametať všetky možné emócie. Aj ja potrebujem momentálne čokoládovú zmrzlinu a veľké objatie.

"Cítila jsem se už teď, jako by byl pryč."

Chvála, chvála, samá chvála.proste na túto knihu neviem povedať nič zlé. pokiaľ ste ju ešte nečítali, určite by ste to čo v najbližšej dobe mali zmeniť! Určite pri jej čítaní zabudnete na všetko a ponoríte sa do úžasného, erotikou nabitého príbehu :)   

    
Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu iPark. Knihu nájdete TU.

6 komentárov:

  1. Pekná recenzia. Mne sa knha páčila, avšak o niečo menej ako tebe. Vadilo mi, že sa koniec dal predvídať a že sa celý príbeh odohrával len na tej chate. Celkovo som hlavné postavy mala rada. Počkám na tebe sa mi však páčilo od autorky viac. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Podľa mňa sa skoro pri každej knihe dá tušiť ako dopadne, a jasné to prostredie nesadne každému :)))

      Odstrániť
  2. Ty tu knihu tak chválíš, hmmm... Možná mám černého brouka v hlavě (svědomí), ale ani po vyzdvižení tolika kladů bych se na víc než jednu hvězdičku nezmohla. :D

    Přesný důkaz takového toho "sto lidí, sto chutí" ! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dobrá recenzia ! Knihu som kúpil frajerke :)

    OdpovedaťOdstrániť