piatok 19. septembra 2014

Dávam prílši vysoké hodnotenia knihám?

Nebudem spomínať od koho, no dostalo sa mi do uší, že dávam príliš vysoké hodnotenie aj knihám, ktoré sú obyčajné, nie natoľko dobré, alebo sa toľkým a toľkým čitateľom nepáčili a bla, bla, bla. Nie, že by ma to naštvalo, že niekto pochybuje o dôveryhodnosti môjho hodnotenia, no pokiaľ by sa to zdalo aj niekomu inému, rozhodla som sa to uviesť na pravú mieru.

To, že niekto dáva na veľa kníh zlé alebo dobré hodnotenia, je podľa mňa úplne normálne. Mám veľa blogov odsledovaných, kde som nevidela hádam ani jednu zlú recenziu, alebo naopak ani jednu dobrú. Každý z nás je iný čitateľ, páčia sa mu iné knihy, dáva na ne iné hodnotenia. 

 Čo sa týka mňa, je kopa kníh, ktoré by som najradšej zavrhla pod čiernu zem. Kedysi, kým som sa nevenovala blogovaniu, som sa na nejakú knihu pozrela, povedala som si, že má peknú obálku a že aj anotácia vyzerá dobre a zobrala som si ju. Niekedy sa mi kniha páčila, inokedy to už bolo horšie. Keď som však svoje ťažké našetrené peniaze minula niekedy v 13tich na otrasnú sériu Pád od Lauren Kate stopla som to a začala som si lepšie pozerať knihy, čo si idem vlastne kúpiť. Jeden z takých mojich zlozvykov je, že si pred kúpou knihy prečítam jej koniec, poviete si, že som sa zbláznila! Že sa pripravím o to najlepšie. Naopak, ja sa teším na to, čo sa stane a keď sa mi koniec nepáči, nekúpim si knihu. Čudné, že ? :)

Tým chcem iba povedať, že pred tým ako si zoberiem nejakú knihu na recenziu alebo si ju kúpim, si ju pozorne naštudujem. Hľadám recenzie, sledujem ukážky z knihy, hodnotenia, obzerám knihy, čítam si konce. No proste už nejdem na slepo, keďže sa mi to veľakrát vypomstilo! Tým pádom, že mám knihu takto preštudovanú, už dopredu zhruba viem, aká bude, o čom bude, čo v nej bude, ako je písaná a tak aj moje hodnotenia nie sú nízke. Jasné, nájdete na blogu aj nejaké trojlakové (možnože aj dvojlajkové) recenzie, lebo nie vždy môj inštinkt mi napovie správne, no tak isto je mnoho recenzií aj pozitívnych.

Chcela by som tým len povedať, že nemám rada ľudí, čo si myslia, že za to, že je to kniha na recenziu, napíšem na ňu úplne mega vychvalujúcu recenziu. Tak isto aj vydavateľstvá a kníhkupectvá vedia, že sa nám nemôžu páčiť všetky knihy, ktoré si vyberieme. A nie nadarmo sa hovorí, že aj zlá rklama je reklama.

Zaujímalo by ma preto aký máte na to názor vy ? Máte na blogu viac pozitívnych či negatívnych recenzií? :)

3 komentáre:

  1. Pekný článok a hlavne pravdivý. Dosť sa to riešilo, táto téma hodnotenia. Myslím si, že človek si vyberá knihy, ktoré mu väčšinou sadnú. Nekúpim si predsa knihu, na ktorej ma nebaví ani anotácia. Aj keď stane sa. Na blogu máme skôr pozitívne recenzie, aj keď nájde sa pár (3-4) takých negatívnych. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja sa snažím vyberať si pre mňa vhodné knihy, ale nie vždy sa človek trafí. Čo už...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Každý má vlastný názor, s niektorými tvojimi hodnoteniami súhlasím, s niektorými nie :) Ja si knihy až tak poctivo nevyberám a tak to aj vyzerá na mojich hodnoteniach :D

    OdpovedaťOdstrániť