štvrtok 17. apríla 2014

Amélie v paříži - Angie Westhoffová

Čo ak môžete stráviť celý rok v Paríži?

Když se objeví možnost strávit celý rok v romantické Paříži na výměnném pobytu, patnáctiletá Sina ani na okamžik nezaváhá. Taky kdo by si nechal ujít takovou příležitost? A když k tomu ještě zjistí, že stejně jako její oblíbená filmová hrdinka Amélie bude bydlet na Montmartru a že syn její dočasné rodiny je opravdu nádherný kluk a ke všemu ještě herec, její nadšení nezná mezí. Kouzelný rok v pařížských uličkách při natáčení filmu může začít!
Kniha Amélie v Paříži nepatrí zrovna medzi tie, o ktorých by sa veľa hovorilo. Mne padla do oka len nedávno a nič som o nej nevedela. Po prečítaní anotácie som si však povedala, že to môže byť dobrá kniha a že sa jej oplatí dať šancu. Pri čítaní som síce nevedela či to bola až taká skvelá voľba a už po prečítaní pár strán ostali moje pocity dosť rozpoltené.

"Krása múže mít zvláštním zpúsobem rúzne podoby, ale existuje objektivní krása, kterou všichni vnímají stejně, a tou je obdařen Rafael."  

Kniha je o pätnásť ročnej Sine, ktorá dostane možnosť ísť na rok na výmenný pobyt. A kto by takej ponuke predsa odolal? Okrem toho sa na scéne objaví nejeden objekt ženského záujmu a aký by to bol Paríž, keby sa v ňom enobjavila nejaká tá láska. Sinu čaká naozaj skvelý rok, no nie všetko sa azčne vyvíjať tak ako by ona chcela (alebo ako by chceli čitatelia).

Čo sa týka knihy, tak anotáca vyzerá celkom lákavo, na jednoduchých príbehoch nie je nič zlé, pokiaľ ich teda autor vie napísať. A to bol hlavný problém tejto knihy. Mala som pocit, že autorka chcela vytvoriť super príbeh, no tak nejako nevedela, čo do neho po určitom čase napísať. Kapitoly boli strašne predvídateľné, jednodlivé situácie až príliš povrchné a kniha bola napísaná strašne sladko a povrchne a po celý čas som mala pocit, že sa vlastne nič nerieši. Veľa krát som sa samej seba pýtala, že k čomu vlastne má táto kniha dospieť, či tam je vlastne nejaká pointa alebo čo.

Čo sa týka Siny tak sa o nej nedá povedať v podstate nič dobré. Po celý čas mi strašne liezla na nervy, jej rozhodnutia som opäť raz skoro vôbec nechápala a takisto mi strašne ku knihe nesedeli. Celý príbeh by sa dal napísať oveľa lepšie, a naozaj ma mrzelo, že kniha nakoniec dopadla takto. Príbeh vyzeral zaujímavo, autorka si preň vybrala aj krásne miesto, len keby sa to prepísalo. 

Nechcem povedať na knihu len samé zlé veci, a preto aspoň poviem, že sa v nej vyskytlo veľa zaujímavých a sladkých ňuníkov (respektívne chlapcov), ktorí knihu obohatili a spestrili a vďaka nim sa stala čitateľnejšou. opäť raz to boli takí zlatúšikovia, ktorí vám prirastú k srdcu, aj keď možno niekedy ani nechcete. Ja sama som si ich obľúbila veľmi, každý z nich bol iný, čomu som bola veľmi rada (vďaka bohu, že aspoň chlapci neboli na jedno kopyto, lebo inak už fakt neviem).

Za pozitívum pokladám fakt, že autorka dokázala aspoň trošku knihu spestriť a práve to, že sa odohrávala v Paríži, jej veľmi pomohlo. Myslím si, že je to krásne mesto, plné zaľúbencov a užasných historických pamiatok, a prostredníctvom tejto knihy som mala aspoň možnosť do neho nahliadnuť a prekutrať jeho zákutia. Možno to tak niekedy nevyzerá, ale práve miesto, na ktorom sa kniha odohráva, dokáže mnohokrát pomôcť.

Aj keď táto recenzia nepatrí k tým najdlhším, nie je to preto, že by som sa ponáhľala alebo by sa mi o knihe nechcelo písať, skôr je to preto, že sa o nej nedá napísať nejako veľa. Nemôžem sa venovať ani deju, keďže len zachytáva to, ako je Sina v Paríži, ani hovoriť o chlapcoch či nejakých vzťahov, proste je to taká nemastná neslaná kniha.

"Je legrační, jak ti dva sedí tam vpředu a my dva tady vzadu, táta, máma a děti an dovolenou - nebo tak něco."

Knihe by som nakoniec udelila 3 lajky. Myslím si, že si taký priemer zaslúži a musím uznať, že som bola tak trochu z nej  sklamaná. Aj napriek tomu si však myslím, že si kniha nájde ešte priaznivcov a mnohým sa zapáči.

Za psokytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti Albatrosmedia. Knihu nájdete TU

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára