piatok 31. januára 2014

Ukradnuté sny - Bettina Belitz

Prvý diel zaujímavej fantasy  z pera nemeckej autorky

Sedemnásťročná Elisabeth Sturmová je naštvaná snáď na celý svet. Kvôli rodičom sa musela presťahovať, prišla o všetky kamarátky, a navyše tu na vidieku nie je takmer žiadna príležitosť na zábavu. Všetko však zmení stretnutie s Colinom. Prečo ju tento odmeraný a chladný chalan od začiatku priam neuveriteľne priťahuje, to si sama nedokáže vysvetliť. Je pre ňu jednou obrovskou hádanku. Aké je jeho tajomstvo? Čo skrýva? Svojím pátraním odhalí Elisabeth pravdu nielen o Colinovi, ale aj o vlastnej rodine a zistí, že im všetkým hrozí obrovské nebezpečenstvo.

Kniha Ukradnuté sny ma zaujala, keď som ju prvý krát uvidela v kníhkupectve. Milá obálka a celkom zaujímavá anotácia u mňa dosť zabodovali, no bola som zvedavá, čo je kniha zač. Prečítala som si mnoho recenzií, ktoré ma, ehm, skôr odradili. Je pravda, že sa pozitívne recenzie na túto knihu hľadajú ťažko a namiesto toho, aby ma všetky ti negatívne od knihy odradili, ja som bola práveže zvedavá, čo čitateľom na tejto knihe tak vadí. Knihu som zgustla za pár dní, miestami ma poriadne bavila, inokedy zase nudila, no celkovo to vyzerá zatiaľ pozitívne, aj keď kniha vo mne zanechala ešte mnoho zmiešaných pocitov.

Čo sa týka deja a celkového príbehu, aj keď sa spočiatku bude zdať, že pôjde prevažne o tematiku snov, niekde okolo 170. strany sa to všetko vykryštalizuje a vy budete postupne zisťovať, čo sú zač tie zvláštne tvory, ktoré sa v tejto knihe vyskytujú. V literatúre je to dosť novinka, keďže som ešte nepočula o tom, že by sa v nejakej knihe objavili nočné mory živiace sa emóciami z našich snov (nie je to až také komplikované ako sa na prvý pohľad môže zdať). Práve s nimi je spojená aj naša havná hrdinka Elisabeth, okolo ktorej sa točí celý dej. Určite nepatrí k tým najlepším, či najzaujímavejší postavám, no okrem pár situácií, kedy mi strašne liezla na nervy, sa celkom dala zniesť, no nemala som pocit, že by ma jej príbeh chytili nejako extra za srdce a mnohokrát som sa s ňou nevedela stotožniť. Okrem toho sa na scéne objaví, pravdaže, úžasný mužský hrdina Colin, ktorý nie je typický bad boy chlapec, no predsa len má (ako všetci mužský hrdinovia) niečo do seba (a to aj napriek pár klišé). Čo sa týka aj vedľajších postáv, ktoré sa v knihe objavili, nedalo sa im nič vytknúť, no mala som pocit, že sa autorka až príliš niekedy vžila do nepodstatných detailov a charakterom postáv sa venovala len málo.

Čo sa týka deju, v podstate sa mu nedá čo vytknúť, keďže autorka siahla po veľmi sympatickej a neokukanej téme a zamerala sa na niečo celkom iné, ako sme pri podobných knihách zvyknutý. Najväčším problém však pre mnohých čitateľov budú práve opisy. Tých sa v knihe nachádzalo až príliš a bolo vidno, že si ich autorka naozaj užíva. Prvých 150 strán je skôr takých rozbehových, potom sa veľa vecí dá dokopy a nasleduje veľmi príjemý stred knihy (ktorý ma s koncom bavil najviac), na ktorý sa napojí až prehnane dramatická časť a celé sa to zakončí zaujímavým akčným koncom. Celkovo obsahovala kniha lepšie, ale aj horšie pasáže, niekedy sa dej posúval rýchlo, inokedy zase pomaly a ja som stále len váhala, či sa mi teda knihu bude alebo nebude páčiť. Na jednej strane tu máme zaujímavý námet a celkom v pohodičke hrdinov, no na druhej tu máme kopu prešlapov, ktoré knihu kazia. Mnoho čitateľov knihu prirovnáva aj ku Twilightu, no ja som nemala pocit, že by sa mu kniha v niečom podobala, možno iba na konci, keď to bolo až príliš predramatizované. Aj napriek tomu, že moje hodnotenie nebude najlepšie, knihu by ste si mali určite prečítať a ja pevne dúfam, že sa autorka v pokračovaní tejto knihy ešte zlepšila.

Dlho som uvažovala nad ohodnotením tejto knihy. Pre tento krát však dávam 3 lajky, pretože verím, že sa autorka už stuhla vypísať a že jej druhý diel, bude oveľa lepší a ja budem môcť dať knihe vyššie hodnotenie. Knihu Ukradnuté sny by ste si však mali prečítať a buď sa teda nezaradí medzi tie najlepšie, čo ste kedy čítali, no možno vás prekvapí a vy si ju zamilujete :)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment. Knihu nájdete TU.

2 komentáre:

  1. Po tejto knihe som dosť túžila, len potom ma odradili zlé recenzie :/ :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som sa do nej pustila, lebo som bola zvedavá, čo je zač, no nebola som ani nadšená, ani sklamaná. Som zvedavá aj na druhý diel, či bude lepší :)

      Odstrániť