piatok 6. decembra 2013

Rebelové věčnosti - Gerd Ruebenstrunk

Čo keď večnosť zmizne jediným mrknutím oka?

Nadnárodní korporace Tempus Fugit dosáhla nemyslitelného – dokáže obchodovat s časem. Chcete koupit nebo prodat deset let života? Nebo rovnou celý? Věčný život se zdá na dosah. Ale je tato převratná technologie skutečně tak bezpečná, jak tvrdí Tempus Fugit? Nebo jsou všechny ty podivné události, které se dějí po celém světě, důsledkem zahrávání si s časem a tím i celým vesmírem a dříve či později uvrhnou svět do chaosu, jak tvrdí tajemná organizace Rebelové věčnosti? A jak s tím vším souvisí Willis, který se o nic z toho nezajímá a pouze se raduje z právě získané svobody a vlastního bytu? Nakonec si však i on bude muset vybrat jednu ze znepřátelených stran. A rozhodně to nebude lehká volba, protože věci nejsou takové, jakými se zdají být…
Hneď na začiatku by som chcela pochváliť krásnu obálku, ktorá sa k tematike, ktorej sa táto kniha venuje, mimoriadne hodí. Keď som sa púšťala do tejto knihy, opäť raz som nevedela čo od nej čakať. Čo sa týka mňa a cestovania časom, nie je to zrovna dobre sa vyvíjajúci vzťah. Určite radšej preferujem iné knihy, no pri tejto ma zaujalo hlavne to, že nebudem musieť čakať ešte roky na jej ďalšie pokračovania. Okrem toho rada skúšam nové knihy, od ktorých sprvu čakám, že budú buď úplne super alebo úplne nanič, no a nakoniec to dopadne tak všelijako. A čo som čakala a dostala tu? Ani sama neviem.

Kniha mala predpoklady stať sa jednou z tých najlepších. Úžasný námet, ktorý nie je až taký okukaný, pekný uzavretý dej a žiadne pokračovanie. Čo viac si čitateľ môže priať? Všetky tieto výhody sa však stratili už po prečítaní pár strán. Mala som pocit, že bola kniha strašne odfláknutá a že to zabilo jej potenciál. Vedela som, že od knihy nemôžem očakávať žiadne presladené romantické scénky a tak som sa teda pripravovala na poriadny prídel akcie. Tej som sa však dočkal až v poslednej tretine knihy, po urputnom boji s prvou polovicou, ktorá sa strašne ťahala. Nevedela som sa donútiť knihu dočítať a aj napriek tomu, že som sa snažila hľadať niečo pozitívne, no aj napriek tomu mi do očí bili stále nové a nové veci, až som sa sama na seba hnevala, že sa od toho neviem odpútať. Nechcem vás však do knihy odradiť, pretože je mnoho blogerov, ktorým sa táto kniha páčila. Ak by som mala zhodnotiť najväčšie pozitíva tejto knihy, tak určite mnohých z vás poteší, že je kniha rozprávaná z vaicerých pohľadov a každá hlavná postava mala možnosť predstaviť nám nejakú situáciu. Okrem toho dávam veľké plus aj za koniec knihy, ktorý bol oproti urputnému a chaosívnemu začiatku oveľa, oveľa lepší. Podstatou čítania tejto knihy je, že aby ste sa dostali k tomu najlepšiemu, potrebujete sa najskôr prelúskať cez to najhoršie.

Čo sa týka hlavných postáv, mala som tiež také rozpoltené pocity. Ako sa mi niektoré páčili, tak mi ostatné prekážky. Willis mi bol strašne nesympatický, aj keď bol vlastne veľmi milý a dobrý a asi by sa najradšej rozdal. Asi najhoršou postavou, ktorú by som normálne vyškrtla bol Ricardo. Veď on ubližoval deťom! Svojim vlastným! To bolo hrozné, smutné, desivé, no proste otras. Z tej ženskej stránky mi asi najviac sedela súkromná detektívka Karelia. Dosť odveci mi prišla Amanda, ktorá by sa mi možno viac páčila, keby dostala viacej priestoru, keďže som mala pocit, že ostala oproti ostatným postávam trochu v kúte. Asi takou najkomplikovanejšou postavou bola Valerie. Na jednej strane sa snažila nevyčnievať z davu, miestami mi dokonca prišla až príliš ustráchaná, no na druhej strane si vedela (teda poriadne) stáť za svojim názorom. Musím uznať, že ma bavilo pozorovať jej vývin a to ako sa v priebehu celej knihy postupne menila a stále ma niečím prekvapovala. Určite vám chcem ešte pripomenúť, že sa v knihe vyskytuje veľmi veľa vecí z kvantovej fyziky, čo nemilovníkom fyziky (ako napríklad mne) pokazí čítanie. Kniha má dej roztiahnutý zhruba na 300 stranách, nejedná sa o dlhočizný príbeh, ktorý mi však miestami prišiel napísaný veľmi kostrbato. Naozaj ma pri tejto knihe (mimoriadne) mrzí, že sa mi nepáčila, pretože som mala na ňu (z mne neznámeho dôvodu) až prílišné očakávania a pravdu povedať som bola nakonci poriadne sklamaná.

Pravdu povedať, strašne som chcela, aby sa mi kniha páčila a aby som si povedala, že cestovanie časom je téma, ktorá sa mi páči. Musím však unať, že to asi predsa len nebude moja šálka kávy a že proste knihe musím dať tie 3 lajky (za čo niektorí blogeri si vyrobia woodoo bábiku s mojou fotkou). Aj keď je moja recenzia dosť kritická a nemám chuť si ju po sebe ani prečítať, určite sa do knihy pustite a vyskúšajte. Úprimne sa teším na všetky komentáre, ktoré nenudú vyzerať tak zle ako moja recenzia :)

Za poskytnutie recenzného výtlačku by som chcela poďakovať spoločnosti Albatrosmedia. Knihu nájdete TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára