nedeľa 25. augusta 2013

Recenzia v SKRATKE: Veľký Gatsby

AUTOR: F. Scott Fitzgerald
NÁZOV KNIHY: Veľký Gatsby
VYDAVATEĽSTVO: Slovart

O ČOM JE: Autor zachytáva život bohatého Jaya Gatsbyho z pohľadu jeho suseda, ktorý bude mať tú česť a dostane sa na Gatsbyho večierok (na ktorý chce ísť každý), pretože Gatsby je zamilovaný do jeho sestry.

PREČO BY STE SI KNIHU MALI PREČÍTAŤ: Autor píše naozaj strašne zaujímavo, postava Jaya Gatsbyho bola vymyslená dokonale a navyše je to malá knižka, čiže to nie je čítanie nadlho.
PREČO SI KNIHU NEMUSÍTE PREČÍTAŤ: Môže vám pripadať dosť otravná, pretože dej sa odohráva na začiatku 20. storočia.

HLAVNÉ POSTAVY: Dá sa povedať, že hlavnou postavou je rozprávač, Gatsbyho sused. Na začiatku knihy sa dosť rozvíja jeho životný príbeh, no potom sa to zvrtne a dostaneme sa aj ku Gatsbymu, ktorého však možno zaradiť skôr do vedľajších postáv.
VEDĽAJŠIE POSTAVY: Strašne, strašne veľa. Dá sa povedať, že taká hlavno-vedľajšia postava je už samotný pracháč Gatsby, no je tam ešte kopu ďalších, miestami z toho budete mať poriadny zmätok :)

LÁSKA: Je tu jedna roky utajovaná, no nečakajte od nej veľa, vzhľadom na to, že sa nachádzame na začiatku 20. storočia.
HUMOR (ZÁBAVA): Ani veľmi nie je. Skôr je tam použitý taký zastaralý slang.
AKCIA: Taká mega od veci. Bude to drsná chvíľa, no prišlo mi to od strašne veci.
STRACH: Jedine z toho, že knihu nedočítam :D
NUDA: Je tam pár hluchých miest, no celkovo ma kniha veľmi neoslnila.

ZÁVER KNIHY: Dosť prekvapivý podľa mňa. Neviem, či to skončilo najlepšie.
POKRAČOVANIE: Nie
FILMOVÉ SPRACOVANIE: Áno, v hlavnej úlohe je Leonardo DiCaprio.

MOJE HODNOTENIE: Kniha nie je nič svetoborné, no pokiaľ si ju prečítate, nič sa vám nestane. Navyše má malý rozmer, je tenká, čiže je to čítanie na chvíľku.
HODNOTENIE INÝCH BLOGEROV: nevšimla som si, že by bola táto kniha u recenzentov nejako zvlášť populárna, ale hodnotenie je skôr priemerné (ani najlepšie ani najhoršie)
HODNOTENIE V LAJKOCH: 2 lajky

2 komentáre:

  1. Ja som čítala aj úplne pozitívnu recenziu. Na túto knihu sa chystám už dlho :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Môže byť, rozhodne by si si ju mala aspoň prečítať :) Každému sa páči niečo iné :)

    OdpovedaťOdstrániť