štvrtok 4. júla 2013

RECENZIA: A. Adornettová - Záblesk

Anjeli prišli medzi nás

Hoci sa v ospalom mestečku Venus Cove nikdy nič zvláštne nedeje, práve sem sú vyslaný traja anjeli - bojovník Gabriel, liečiteľka Ivy a neskúsená Bethany, aby splnili svoje poslanie a postavili sa proti silnejúcim temným silám. Bethany je z trojice anjelov najmladšia a viac než silám Zla musí čeliť volaniu vlastnému srdca, ktoré ju priťahuje k mladíkovi Xavierovi. Láska anjela k pozemskému chlapcovi porušuje všetky zákony neba a ani nebesá nie sú nekonečne trpezlivé. Navyše sa v mestečku nečakane zjavuje tajomný študent a každému pripomenie, že nadprirodzené sily nebývajú len láskavé a dobrotivé. A čo najhoršie, zálusk si robí aj na Bethany, ktorá sa tak ocitá v smrteľnom nebezpečenstve...

Mladá, skvelá, úžastná. Taká je A. Adornettová a jej kniha Záblesk. Táto austrálska spisovateľka nie je v písaní žiadny nováčik, keďže sa mu venuje od 13 rokov. Čo sa však týka knihy Záblesk môžem s istotou povedať, že ma odrovnala a dostala do kolien. Krásna obálka pod sebou totiž skrýva ešte krajší text.

Hlavnou témou je láska. Láska medzi anjelom Bethany a obyčajným chlapcom Xavierom. Ako to však už býva, byť zamilovaný, nie je v ich prípade také jednoduché. Okrem toho, že to neschvaľujú jej súrodenci Gabriel a Ivy, sú proti nim aj celé nebesá. Bethany totiž mala na zemi plniť poslanie a nie vodiť sa za ručičky s nejakým Xavierom. Aby toho všetkého nebolo dosť, objaví sa na scéne aj záhadný chlapec Jake Thorn, ktorý skrýva mnoho tajomstiev - predovšetkým tých zlých. Ako celá táto situácia dopadne? Nechajte sa prekvapiť:) Upozorňujem vás však, že táto kniha vám nedovolí odtrhnúť sa od nej.

Alexandre by som dala medailu za to, ako dokonale vytvorila hlavné postavy. Každá z postáv je úplne iná, no predsa sa dopĺňajú a dokonale spolu symbiotizujú. Milú a krehkú Bethany si obľúbite pre jej veľké srdce a dobrotu, Xaviera si budete priať pod vianočný stromček (previazaného veľkou červenou mašľou), Jaka budete chcieť niekam zakopať (najlepšie niekde naozaj veľmi ďaleko) a Gabriel s Ivy vám pripomenú, že aj keď máte niekedy chuť svojich rodičov "zabiť", viete, že sú to tí najlepší rodičia na svete.

Tejto knihe by som dala 5 lajkov. Určite si zaslúži plný počet, aj keď mnohí o nej tvrdia, že je príliš sladká. Je pravdou, že dej sa točí hlavne okolo vzťahu medzi Bethany a Xavierom, no správny čitateľ postrehne aj okolie a všimne si, že aj vedľajšie dejové línie môžu byť veľmi zaujímavé. Okrem toho v druhej polovici knihy sa dej začne mimoriadne vyvíjať, naberie na obrátkach a prinesie mnoho prekvapení. Určite sa je na čo tešiť :)